sssssssssss
Fråga: min mor flyger till Holland inom kort, ville ge henne tips på vad som kan vara billigt i växtväg där, tyvärr är nog inte levande växter aktuella men lökar, frön och så. Nån som har nått förslag?
jendah
Det mesta i trädgårdsväg är billigare i Nederländerna. Visst kan man ha otur och köpa plantor för samma pris eller dyrare än i sverige, men jag tror det är ganska ovanligt...
Framför allt om man hittar en blommarknad är det billigt. Man får ha ögonen med sig när man handlar så man får bra grejor, men det brukar gå fint. (Det underlättar om man pratar nederländska på marknaden, men det är ju inget måste smile.gif )

Var där nyligen och köpte ett gäng plantor och lökar, kollade när jag kom hem och alla var (mycket) billigare än i Sverige... smile.gif
Monica M zon 4
Jag var i Amsterdam för några veckor sedan. Jag köpte massor av liljelökar och dahlior. De var definitivt mycket billigare än i Sverige. Å utbudet var mycket större än här hemma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon