Marine
Jag har tagit sticklingar av min physalis men jag har då klippt av grenar (de lite vedartade grenarna). Kan dessa växa till sig ordentligt eller kan man bara ta korta "ej vediga" bitar om man vill ha stora fina plantor?

Kan tillägga att en del av sticklingarna blommar för fullt.

/Marine
MariaÖrebro
Min physalis växer som ogräs och verkar vara odödlig, och jag tror att din är likadan. Stoppa ned en stjälk, vedig eller ej, i en mugg eller vas med vatten, så ska du se att det kommer rötter inom kort. Sedan är det bara att plantera. Låt inte rötterna bli för långa bara. De kan lätt skadas när du planterar.
Citrusflickan
Hur pass ljuskrävande är physalisen? Klarar den sig att stå i ett vanligt svenskt fönster, eller måste den ha extrabelysning?

Maria, har du ingen bild på ogräset? rolleyes.gif
Scout
Den klarar sig bra i fönster året om utan belysning, eller på balkong på sommaren. Står den varmt och soligt dricker den kopiösa mängder. Om den står på balkong och utsätts för lite svag vind blir den dessutom stabilare byggd och inte så ranglig som den lätt blir inne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon