Full version: Rockdala
netaave
Flera av mina fuchsior överlevde inte och jag funderar på om vi skulle åka till Rockdala och handla i stället för att skicka efter.
Hur är det, brukar dom ha det mesta i butiken som dom har i katalogen?
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har bara varit där en gång för 2-3år sedan runt påsktid och då hade de en massa sorter, jag räknade dock inte, jag hittade även sorter som inte fanns i katalogen.
kristerh
jag handlar sticklingar där varje år, de har 100 tals olika sorter wink.gif
både fuchsior och pelargoner, rekommenderas, de är lite dyra bara.
krister
Lady Hamilton
Min erfarenhet är också att det finns mer att välja på i deras butik. Och ff så SER du ju vad du köper. Enda nackdelen med att åka dit och handla är väll att du troligtvis kommer hem med "mång-dubbelt" mer plantor än vad du hade tänkt laugh.gif Men du kan ju kolla i katalogen först och skriva upp VAD du tänkt att köpa så kanske du har så pass diciplin att du inte köper allt för många smile.gif
kristerh
CITAT (Hamilton @ 21-04-2006, 12:38)
Enda nackdelen med att åka dit och handla är väll att du troligtvis kommer hem med "mång-dubbelt" mer plantor än vad du hade tänkt laugh.gif Men du kan ju kolla i katalogen först och skriva upp VAD du tänkt att köpa så kanske du har så pass diciplin att du inte köper allt för många smile.gif

Det brukar inte hjälpa laugh.gif laugh.gif
krister
netaave
Ha ha jag kommer säkert att köpa fler än de som dött men har man åkt så långt ska man väl ha lite valuta för bensinen eller???? tongue.gif biggrin.gif
kristerh
CITAT (netaave @ 21-04-2006, 12:55)
Ha ha jag kommer säkert att köpa fler än de som dött men har man åkt så långt ska man väl ha lite valuta för bensinen eller???? tongue.gif biggrin.gif

Absolut laugh.gif shoppa på du laugh.gif
krister
netaave
I morgon, i morgon, i morgon wub.gif wub.gif
Kajsa
Fick paket i veckan med fuchsior/pelargoner från Rockdala,
som vanligt jättefina exemplar.
Skulle väl köpa ihjäl mig där, lika bra man inte kommer dit biggrin.gif
yenny
Jag har bara varit där en gång... men jisses va me sticklingar... jag visste inte alls vilka jag skulle välja.. blev smått förvirrad... så jag köpte bara en 5 stycken biggrin.gif
netaave
Jag har både lista och katalogen med mig tongue.gif hoppas hitta lite större ex. av det jag vill ha.
Lady Hamilton

Då är du "rätt" rustad!
netaave
Det blev verkligen en heldagsutflykt, mina tjejer ville till en panduro så vi åkte in till Solna centrum och där hade dom kunnat gå hela dan, det var inte bara Panduro som lockade där.
Rockdala var ett himla trevligt ställe och där var det min tur att frossa, 650 kr fattigare men åtskilliga fuchsior och pelargoner rikare var jag när vi åkte därifrån. Klart värt ett besök.
Sen ville pappa i huset visa sin fru och sina döttrar Muskö, så då for vi dit för att senare intaga sen lunch i den lilla fina staden Nynäshamn. Det visade sig att dom hade en väldigt fin kinarestaurang där, vilken tur va?
Vi var faktiskt inte hemma här förrän vid 7-tiden i kväll då vi for lite småvägar sen uppmot huvudstaden.
Nu vet jag förresten var Ösmo ligger, dom ska också få en trädgårdsbutik i höst! smile.gif
malin72
kul att du fick en trevlig dag rolleyes.gif

roligt att du tycker vår lilla stad är fin tongue.gif
trädgårdsbutiken som ska öppna är nog våran platshop som tyvärr måste flytta på sig pga väg bygge

tänk att rockdala ligger så nära men att jag aldrig vågat ta mig dit biggrin.gif
rädd att det blir dyrt....köpte av dom på mässan

hoppas det blir fina växter nu och att dom tar sig bättre en av mina håller på att ge upp får väl ta mig en tur dit då tongue.gif
netaave
Fick en fuchsia på köpet jag aldrig sett men hittade en bild här Pres. George Barlett heter den.

http://hem.spray.se/alandsfuchsian/gbartlet.JPG

Det är inte jag på bilden, hittade den vid googlesökning.

Annars köpte jag

Anabel Stubbs
Blue frills
Cecile
Celadore
Dark eyes
Deltas Beauty
Gay Parasol
Granada
Peachy
peppermint Candy
Remy Kind
Swingtime
Texas star

Pellisar:

Happy face mex
Red sibyl
Green eyes
Millfield rose
strawbwrry sorbet
Appelblossom rosebud
Blueberry rippel
Mrs Charles

En del hade jag sen förra året men dom såg så klena ut, men nu ser jag att dom klarar sig nog så en del får jag fler av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon