Ciczi
Hej

Finns det någon som själv har dessa rosor i trädgården som vill hjälpa mig med lite bilder och beskrivningar av dem. Jag håller nämligen på med ett arbete om rosor, där dessa ska ingå.

Ciczi, tacksam för hjälp!
Kajsa
Nyponros
och Äppelros
Låna också " Rosor från Nordiska trädgårdar " Lars- Åke Gustavsson
Ciczi
Tack men googlat har jag gjort redan jag efterlyste egentligen privata bilder om nån har, men boktipset ska jag ta till mig.

mvh Ciczi
Eva 33c
1996 sådde jag frön till rosa rubiginosa och har nu tre buskar i min trädgård. Det är en otroligt taggig buske som gör mig nästan hysterisk när jag måste gallra ut någon död gren efter vintern. Grenarna är långa och taggiga som taggtråd tongue.gif tongue.gif
Men sedan är allt glömt när man går förbi den en dag och känner äppeldoften från bladen! Speciellt efter lite regn eller tidigt på morgonen då den är lite "daggfuktig". Annars kan man gnugga ett blad lite mellan fingrarna och få fram doften också. Den har söta rosa blommor och vackra nypon som sitter kvar hela vintern om inte fåglarna äter upp dem.
Jag bor i Falun zon 5 (minst, på min tomt) så den är härdig.

Bilder från min trädgård.
Ciczi
Fina bilder, skulle jag kunna få använda dem i mitt arbete?

mvh Ciczi
Eva 33c
Det är helt OK biggrin.gif
Ladda hem dem så fort du har möjlighet, ifall jag skulle få för mig att ta bort dem ur albumet eller nåt sånt! rolleyes.gif
Ciczi
Schysst! HAr laddat hem dem, mange tak!

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon