virrevarv
Tobaksplantorna fick för en tid sedan sina karaktärsblad, dom är knubbiga och fina men sen tycks det vara stopp. Inget händer, ska jag gödsla dom lite försiktigt? Den lilla näring som finns i såjorden bör ju vara slut sen länge? Läste någonstans i ett inlägg att man ska skola om dom när dom fått några par karaktärsblad, det är ju rätt smått även de största plantorna. Sådde dom den 12/3 och har läst att dom fort blir stora men då bör det ju vara nåt jag gör fel. Ska jag pilla loss och skola om dom fast dom bara har ett par karaktärsblad? Eller ska jag låta dom vara och gödsla försiktigt? wacko.gif

Tacksam för svar! Ha en fortsatt trevlig fredag!

kerstin z5-6
skola om dem -det går fint med tobak även om de är lite små .. då blir det sprutt sen ..
virrevarv
Då ska jag göra det i helgen! Tack för att du tog dig tid!

Ha det gott!
Lady Hamilton
ohmy.gif I helgen?? Ska inte du resa bort? Gör det till veckan i stället laugh.gif
emmsing75
Tydligen inte bara mina tobaksplantor som är sega och inte riktigt vill växa till sig! Jag planterade mina i slutet av februari och de är fortfarande minimala trots att de grodde snabbt. Planterade om några av dem för ca en månad sen och de har väl börjat växa lite grann (även om det är marginellt) så nu tänker jag plantera om resten också.
virrevarv
Jo Hamilton, du har rätt, jag ska till Köpenhamn men är hemma till söndag eftermiddag och då, då ligger mina små tobaksplantor på högsta prioritet!

Ha det gott!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon