Åsa, mälardalen zon 2
Satte krachi rhizomerna på undervärme under påsk och de har redan börjat med att skjuta skott.

Här hittas bilder på hur rhizomerna såg ut innan jag planterade dem
Carex
spännande, undras hur den ser ut som planta.
Åsa, mälardalen zon 2
Såhär ska den se ut enligt Google
ewa zon 3
Snygg färg på skotten. Hoppas att det blir något att äta också, har aldrig provat, vad jag vet smile.gif

/Ewa
kerstin z5-6
Häftig växt ! smile.gif
ingrid fuxwall
Lova att berätta hur det utvecklar sig.

ingrid
Åsa, mälardalen zon 2
Här kommer en bild på hur krachin ser ut idag. Den har fortfarande en hel del rött i stammen närmast knölarna/rötterna. Den är mycket lik gurkmejan som dock har helgrön stam.

Åsa, mälardalen zon 2
Titta vad jag hittade på Krachin igår

lissa
Grattis...Det har gått fort till första blomman, med tanke på hur den såg ut i påskas..Jag hade aldrig sett den förut så tack för korten också... smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,04-07-2006, 19:15)
Här kommer en bild på hur krachin ser ut idag. Den har fortfarande en hel del rött i stammen närmast knölarna/rötterna. Den är mycket lik gurkmejan som dock har helgrön stam.

woooo vilken snygg växt var hittar amn sånna att köpa
Åsa, mälardalen zon 2
Jag köpte Rhizomerna på den där asiatiska matbutiken i Söderhallarna i stockholm, i kylen bland de andra grönsakerna (2st fina rhizomer med knoppar på betalade jag 10kr för) jag har även sett såna rhizomer på Hong Kong Trading som ligger nära cityterminalen i stockholm men de kallade den något annat. Så finns det någon asiatisk matbutik där du bor kolla vad de har i grönsakskylarna.

I det första inlägget i denna tråd finns det länk till ett inlägg med bilder på hur de såg ut när jag köpte dem.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,07-08-2006, 17:05)
Jag köpte Rhizomerna på den där asiatiska matbutiken i Söderhallarna i stockholm, i kylen bland de andra grönsakerna (2st fina rhizomer med knoppar på betalade jag 10kr för) jag har även sett såna rhizomer på Hong Kong Trading som ligger nära cityterminalen i stockholm men de kallade den något annat. Så finns det någon asiatisk matbutik där du bor kolla vad de har i grönsakskylarna.

I det första inlägget i denna tråd finns det länk till ett inlägg med bilder på hur de såg ut när jag köpte dem.

oki tack ska åka in till stan å kolla efter sånna får skirva upp namnet ,med
tack så mycket
hur mycket klarar dom
Åsa, mälardalen zon 2
Med tanke på att det är en ingefärs och gurkmejesläkting så kommer jag odla dem precis som jag gör med vanlig ingefära, med tanke på att det är första året jag odlar får jag se om den vissnar ner under vintern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon