sa, mlardalen zon 2
Satte krachi rhizomerna p undervrme under psk och de har redan brjat med att skjuta skott.

Hr hittas bilder p hur rhizomerna sg ut innan jag planterade dem
Carex
spnnande, undras hur den ser ut som planta.
sa, mlardalen zon 2
Shr ska den se ut enligt Google
ewa zon 3
Snygg frg p skotten. Hoppas att det blir ngot att ta ocks, har aldrig provat, vad jag vet smile.gif

/Ewa
kerstin z5-6
Hftig vxt ! smile.gif
ingrid fuxwall
Lova att bertta hur det utvecklar sig.

ingrid
sa, mlardalen zon 2
Hr kommer en bild p hur krachin ser ut idag. Den har fortfarande en hel del rtt i stammen nrmast knlarna/rtterna. Den r mycket lik gurkmejan som dock har helgrn stam.

sa, mlardalen zon 2
Titta vad jag hittade p Krachin igr

lissa
Grattis...Det har gtt fort till frsta blomman, med tanke p hur den sg ut i pskas..Jag hade aldrig sett den frut s tack fr korten ocks... smile.gif
flaxss
CITAT (sa @ mlardalen zon 2,04-07-2006, 19:15)
Hr kommer en bild p hur krachin ser ut idag. Den har fortfarande en hel del rtt i stammen nrmast knlarna/rtterna. Den r mycket lik gurkmejan som dock har helgrn stam.

woooo vilken snygg vxt var hittar amn snna att kpa
sa, mlardalen zon 2
Jag kpte Rhizomerna p den dr asiatiska matbutiken i Sderhallarna i stockholm, i kylen bland de andra grnsakerna (2st fina rhizomer med knoppar p betalade jag 10kr fr) jag har ven sett sna rhizomer p Hong Kong Trading som ligger nra cityterminalen i stockholm men de kallade den ngot annat. S finns det ngon asiatisk matbutik dr du bor kolla vad de har i grnsakskylarna.

I det frsta inlgget i denna trd finns det lnk till ett inlgg med bilder p hur de sg ut nr jag kpte dem.
flaxss
CITAT (sa @ mlardalen zon 2,07-08-2006, 17:05)
Jag kpte Rhizomerna p den dr asiatiska matbutiken i Sderhallarna i stockholm, i kylen bland de andra grnsakerna (2st fina rhizomer med knoppar p betalade jag 10kr fr) jag har ven sett sna rhizomer p Hong Kong Trading som ligger nra cityterminalen i stockholm men de kallade den ngot annat. S finns det ngon asiatisk matbutik dr du bor kolla vad de har i grnsakskylarna.

I det frsta inlgget i denna trd finns det lnk till ett inlgg med bilder p hur de sg ut nr jag kpte dem.

oki tack ska ka in till stan kolla efter snna fr skirva upp namnet ,med
tack s mycket
hur mycket klarar dom
sa, mlardalen zon 2
Med tanke p att det r en ingefrs och gurkmejeslkting s kommer jag odla dem precis som jag gr med vanlig ingefra, med tanke p att det r frsta ret jag odlar fr jag se om den vissnar ner under vintern.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon