Full version: länkar
Leia
Undrar om någon kan hjälpa mig. Om jag ska skicka en länk i ett vanligt mail, hur gör jag då?
Jag provade nyss att helt enkelt högerklicka, kopiera adressfältet, sedan klistra in i mailet. Texten blev då blå och det såg ut som att det bara var att klicka på längten för att komma dit. Provade att maila mig själv (har två adresser) för att testa, men det händer inget när jag då klickar på länken. Vad gör jag för fel?
Inga från Närke
Det borde gå, hade du med hela adressen så det inte fattades något.

Jag brukar ofta maila länktips till andra och gör samma sak. Går upp på Adress och kopierar den och klistrar in den i mailet.
Du kan ju testa med att ha sidan öppen och dra adressen in i mailet också då kommer det som en bilaga (den blåa m. E) istället.
Dina adresser är det på samma typ telia eller hotmail. Kan vara så att den rensas bort av något virusprogram också.

Du får gärna testa till mig om du vill. /Inga
Leia
Då gjorde jag rätt altså... wink.gif
Nu är det så att jag idag upptäckt att det förmodligen är fel på mitt adressfält. De sidor jag är inne på dagligen har jag ligger i favoriter, ofta googlar jag efter det jag söker annars. Skriver alltså inte dagligen i adressfältet. Men nu när jag skulle det och sedan trycker på sök händer inget, förutom att texten i adressfältet blir gråmarkerad?!
Kan detta ha att göra med att jag installerade servicepac 3 härom dagen? Jag provade att göra en system återställning till den 17:e som jag har för mig är före service pack3 installationen. Men ingen skillnad...
Vi önskar att vi hade en data ingenjör i familjen... (även en veterinär, läkare, frisör,naprapat mfl. vore bra att "ha" tongue.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon