Jag är lite försiktigt optimistisk när det gäller överlevnaden hos mina "fjolårslavendel" laugh.gif

På tre av fyra plantor kan man med lite god vilja se att det kommer nå´t nytt längst nere vid basen på de annars så torra och skräpiga småbuskarna. Där den fjärde står så är det fortfarande "bentjäle" så den har väl inte vaknat ännu.

Kan jag redan nu frisera till dom lite så det inte ser fullt så trist ut och sedan...lite längre fram klippa ner dom mer?

Det ser så tråkigt ut med torra spretiga kvistar som hänger över rabattkanterna.

Sedan har det också tinat fram "krukor" som jag har haft nergrävda och jag kan för mitt liv inte komma ihåg varför jag grävt ner dom eller vad som ev. finns i. För nått måste det väl finnas annars kulle jag väl inte grävt ner dom wink.gif

Det kan vara lökfjäll eller bulbiller men det kan också vara frön från någon "hitteväxt".

Om det är frön så får jag väl vänta och se om/vad som kommer men om det är lökfjäll/bubiller hur ska jag hantera dem?

Jag kommer förmodligen att hamna i samma dilema när jag kommer upp till stugan. Jag hade för mig att allt som sattes ner i krukor placerades i f.d potatislandet där uppe.

/Anki