Lotta B
22-04-2006, 14:53
Hej!
Jag har letat överallt efter ett exemplar av en Fjäderranka/kalla 'Philodendron bippinnatifidum', men inte hittat någon. Är det någon som vet om den finns att få tag i Göteborgstrakten? Jag vet att Impecta har frön, men mina fröodlingar misslyckas ibland. Tacksam för svar!
Hej hej!
Vet inte om det kan vara till hjälp, men i vintras åkte jag på studiebesök med min skola (går floristlinjen) till partihallarna i Göteborg. Jag vet inte om du får handla där som privatperson, men det borde gå att ordna på något sätt. Då hade de i alla fall philodendron, och jag tycker att någonstans bland alla de leverantörer som finns där borde du kunna hitta det nu också.

Emma
hej!
roligt att det är någon fler än jag som letat febrilt efter den. Jag beställde frön och har satt men inget har grott än. (läs tråden "dumma fröer" från för någon dag sen.)
JAg har en påse kvar. JAg skickar gärna över till dig så kan du sätta. Det är en oöppnad påse så man kan hoppas att de fröna är bättre.
Om vi sätter samtidigt av samma påse så kan vi följas åt och se vad om händer. Om du skulle vilja alltså....
Lotta B
22-04-2006, 16:55
Hej Ansan!
Tyvärr har jag redan beställt en påse frö, men med mina frösådder går det ibland dåligt. Rapporterar gärna om hur sådden går. Tack för ditt erbjudande ändå!!!!!!!! Om jag får tag på något ställe som säljer plantan så meddelar jag dig det!
Ok, hoppas du har bättre lycka än vad jag verkar ha.
Jag säger till om något händer med mina sådder.
Hur går det med fröerna Lotta B?
Alexander-VG-zon3
13-05-2006, 11:00
jag såg sånna inne på växthuset i kristianstad där dom hadde en hel hylla med sånna
Lotta B
13-05-2006, 11:47
Dåligt. Inte en enda har grott än, men det tar kanske lite tid. Fröna står varmt och skönt ialla fall. De skulle ha varmt för att gro stod det. Väldigt långt till Kristianstad, synd!
Mina har fortfarande inte grott fast jag sådde dem i slutet an februari

Öppnade en ny påse och sådde 1 maj igen. Får se om de tar sig.
När satte du dina?
jag har också lång till Kristianstad....
Lotta B
13-05-2006, 17:58
I slutet av april.
Hur går det Lotta B?
Mina kom aldrig upp. Inte de fröerna från en annan påse som jag gav till min mamma.
Funderar på att skriva till Impecta. Konstigt att ingen grodde varken här eller hos min mamma...!
Lotta B
10-06-2006, 19:07
Det har inte hänt ett enda dugg med mina frön! En del andra frön från impecta har grott, men inte dom. Tråkigt!!
Är inte det konstigt?
Är fröerna inte bra eller är de EXTREMT svåra att få att gro?
Lotta B
11-06-2006, 14:14
Ja, antingen är de hemskt svårgrodda eller också inte riktigt färska kanske. En del frön måste ju vara helt färska för att gro, men iså fall tycker man att sådana frön inte borde säljas. Kanske det bara tar 1 år för dem att gro, får se om jag tröttnat då!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.