Full version: God hallonkaka
suddis
2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl

Rör i hop en till kladdig smet och smeta ut det i en smord pajform.
Häll över hallon (eller blåbär, eller björnbär eller..) och hyvla margarin över. Strö pärlsocker och sedan havregryn över hela. Grädda i 175 grader tills kanterna på kakan börjar krypa inåt (20 minuter kanske)?
Servera med vaniljglass i solen och tänk på sommaren!
wub.gif
fruberglund
Låter gott...tål att provas till sommaren, ska spara receptet smile.gif
Castea
Sparar receptet här också! Låter supergott! wub.gif
noora
Låter gott! Måste prova när hallonen mognar - det börjar bli slut med hallon i frysen, och röda vinbär blir nog inte riktigt lika gott smile.gif

Vi hade nåt liknande recept på äppelkaka, så jag tror att man kan göra samma sak fast med äppelklyftor på om man vill smile.gif Vi provade även göra äppelkakan med rabarber i stället, och det blev också bra.
suddis
CITAT (noora @ 24-04-2006, 14:11)
Låter gott! Måste prova när hallonen mognar - det börjar bli slut med hallon i frysen, och röda vinbär blir nog inte riktigt lika gott smile.gif

Visst är det knepigt att man alltid har röda vinbär?? Jag kommer inte på nåt gott att göra med dem riktigt.. Gelé har jag så det räcker ett bra tag. Saft likaså.. smile.gif
Gåsis
Jamen frysta röda vinbär med marsansås som är så gott!

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon