|
Kanske inte den mest intressanta tråden på detta forum men ändå kul att veta ; Vilken musik lyssnar ni på ? Sen vill jag också fråga om det är någon som vet namnet på en finsk gitarrist som sägs vara i samma klass som Jimi Hendrix?
Sen tycker jag gott att de som läser kan svara också  Ingen svår fråga att svara på
Just nu Metallica, nyss Thåström, snart Enya.
En salig blandning. Allt från hårdrock till visor. Ett band jag gillar skarpt är Blackmoorés night.
Menar du just nu eller över huvud taget? Just nu lyssnar jag inte på nåt alls, för ett par minuter sen lyssnade jag på Henrik Åberg. I det stora hela är jag nog allätare. Det enda jag normalt inte gillar är typisk dansbandsmusik. Vad nu typisk dansbandsmusik är? Det finnsnaturligtvis undantag där också.
andersen
22-04-2006, 18:10
Krister Sjögren och Vikingarna.
herkules
22-04-2006, 18:26
...
Alexander-VG-zon3
22-04-2006, 18:48
jag älskar madonna å i samma stil som hon å disco,pop,80 tal
depeche mode, coldplay, pj harvey och sånt
Whiskuchi
22-04-2006, 18:53
Jag är hårdrockare, all metal utom nu-metal slinker in i mina öron
niklaswik
22-04-2006, 18:54
Lars Winnerbäck, en del klassisk musik (bach och gänget ni vet), The Ark, Håkan Hellström, Iron Maiden osv osv...
Accepterar allt utom "turbo-jazz" eller kent...
En salig blandning när det gäller min musiksmak, men jag kan nämna några jag lyssnar på:
Metallica, Ricky Martin, Gyllene Tider, Per Gessle, Backyard Babies, Madonna, Robert Wells, Alcazar, ABBA, Tom Jones, Monster magnet, BWO...m.fl, m.fl.
zaaritha
22-04-2006, 19:40
Afzelius, Wiehe, J.Reeves, J.Cash, Kris Kristofferson, Mark Knopfler, E-L Harris, Refreshments, Byrds, Eagles, Van Morrison,Chris Isaacs, Roy Orbison, Waylon Jennings, Clint Black, Bruce Springsteen, m.fl.
Susanna
22-04-2006, 20:05
Här lyssnas nästan bara på Springsteen!
CITAT (herkules @ 22-04-2006, 19:26) just nu lyssnar jag på led zeppelin - är allätare vad det gäller musik, gammal hederlig bluesrock funkar lika bra som sven ingvars. vad det gäller finsk gitarrist - kan det vara jukka tolonen du menar? http://www.jukkatolonen.com/ Tack Herkules, precis den jag letade efter !
*Felix matte*
22-04-2006, 21:36
Allätare... men idag har jag lyssnat mest på klassisk musik men också på Hjälmserydssångarna.. dom blir man så glad av att höra.
forget-me-not
22-04-2006, 21:42
Min största favorit är Josh Groban. Kan varmt rekommenderas.
hmm.... ja det blir nog en salig blandning det... Gavin degraw, Enya, Sade, Lisa miskovsky, eskobar, counting crows, kent, Cajsa lisa åkerström, Barenaked ladies, Goo goo dolls, 3 doors down, hoobastank mm mm
Mina öron äter det mesta...utom dansband för det fixar jag inte.. Just nu har jag nog en Peter Lemarcperiod...men annars så hör U2, AC/DC, EbbaGrön och The Cure till det jag lyssnat mest på..och Beethoven..
Nästan bara elektronisk dansmusik (EDM). Alltså mer specificerat, trance, hard house, goa&psy o sånt. Tur man inte bor i Sverige där ravekommissionen (nåt sånt tror ja faktiskt fanns i Sverige förr o nu också fast med ett neutralare namn) med piska och svärd jagar folk som tycker om att gå på rave.
U2, Sting, Gershwin, 20-30-talsjazz, Steve Dobrogosz (jazz, körverk), Anuna (irländsk körgrupp), filmmusik (t ex John Williams, Howard Shore), Claes Janson (storbandsjazz, visjazz), Manna (kristen visjazz), Lutherska Missionskyrkans körskivor (lutar en del åt jazz & folkmusik). Men även disco, som Alcazar.
Rapchic
23-04-2006, 08:54
ha ha jag blir den första här som lyssnar på hiphop  ällskar det särskilt politisk
Jag gillar det mesta....kanske inte dansband... Winnerbäck-Thåström-BWO-Östen med resten-Lisa Ekdahl-Patrik Isaksson-Jävlaranamma-80 och 90 tals...Iron Maiden-Europe-Black Majesty... äsch orkar inte skriva mer ... kan ju sitta här i all evighet å skriva ner artister som jag lyssnar på...
titti49zon6
23-04-2006, 14:35
Lyssnar på det mesta men när jag blir nostalgisk och drömmer mig tillbaks i tiden (vilket är ofta) blir det Elvis,Jim Reeves,Jerry Williams,The Beatles ,Emil Ford och countrymusik
Trädet (ZonV)
23-04-2006, 15:36
kent, oasis, Lars w. Lasse L. Outkast, Renaud, Sunhouse, Axxis, 3 doors down, Sash.
Ja, lite blandat alltså...
Ophelia
23-04-2006, 16:23
Lyssnar till Simple Minds, Manic Street Preachers och Coldplay för närvarande.
*Molly*
23-04-2006, 18:38
Jag älskar blues
Rapchic
23-04-2006, 18:53
blues och jazz är jättekul att sjunga (musikal och visor me)
All ätare när det kommere till musik. Dock var jag på en helt otroligt bra konsert igår med "the real group"
netaave
23-04-2006, 21:18
Allätare som absolut inte lyssnar på dansmusik heller, för då blir jag galet danssjuk! Jo kanske i bilen på väg till dansen då!
lisselbo
23-04-2006, 22:27
Lyssnar på det mesta. Just nu blir det mycket Nightwish, Edguy, Bon Jovi, Def Leppard varvat med 50- och 60- talsmusik.
Slipknot, Alice in wonderland (heter dom så tro?), Rammstein och liknande lyssnar jag på genom taket från sonens rum.
Jazz ( 1960 och framåt ) Acid jazz, lite electronica, pop, synth... men allätare i almänhet. Klassiskt i bilen men inte opera
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|