digitalkarin
Har en något upphöjd bädd. Odlar i zon 2, soligt läge. Täcker med säckväv. När kan jag så sallat, rädisor och sockerärt?
Och vill sockerärterna ligga i blöt först? unsure.gif
Och är det nån av dem som behöver djup jord, o i så fall hur djup?!
MariaM
Jag är inne på mitt andra år i trädgårdslivet och förra året satte jag sallats- och sockerärtfrön 4/5 och det råkade bli samma datum i år. Förra året gick det mycket bra (zon 2, soligt läge).
Kerstin i Malmö
Har jag satt för länge sedan och rädisor + ruccola har jag ätit egna sedan Valborg. Vanliga sallatssorter börjar också likna något nu fastän ännu för små. Spenat likaså. Sockerärtor satte jag också för några veckor sedan men det var lite för tidigt men jag satte dom under petflaskor och jag har jättefina plantor. Dock är det fortfarande riskabelt för blir det frost tror jag dom dör, men jag har så mycket frö så jag ville chansa.

Så, du kan alltså så nu! Du känner liksom på jorden om den är redo och det är den garanterat för tidiga grödor. Sockerärtor lägger jag inte i blöt, dom gror fint ändå!
Det du ska vara sen med är bönor, ärtor (hmm ja man kan testa), squash och majs bl.a. Sår jag här nere i Malmö runt mitten av maj.

Men du säckväv, det låter lite tungt... Vanlig fiberduk går bra.

Kerstin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon