Hannele
Det ser inte ut som amiralsfjäril eller nässelfjäril, kanske påfågelsfjäril?

*Felix matte*
Vacker wub.gif Visst ser det ut att vara Påfågelöga.
pejori
härlig bild smile.gif
skönt att se att våra sommarvänner har kommit tillbaka wub.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
härligt härligt själv har jga bara sitt citronfjärilar å bin å humler wub.gif wub.gif
SannaLasso
Åh, jag såg en sån fjäril, påfågelsöga, i trädgården igår och en citronfjäril idag. rolleyes.gif

Före påsk var det ett tiotal bin som flög omkring och plockade i snödropparna (eller var dom mest i vintergäcken strax intill?). Igår kom en sån där jättebummeldummelhumla.

Varje år är det lika kul att notera vilka växter och djur som dyker upp. I fjol köpte jag en jättebra behändig kikare som jag alltid har med på hundpromenaderna för att titta på fåglar med.

Jag har fått tala om för grannarna att jag tittar på fåglar och inte på dom, det är nämligen massor av fåglar i och utanför och ovanför min trädgård också. Tänk att sitta i en skön stol och kunna kika på steglitsor, stenknäckar, trädkrypare och andra sorter som man oftast bara ser i fågelböckerna annars. I fjol såg jag dussintals olika sorters fåglar från trädgårdsstolen men i år har jag inte sett lika många än. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon