rosita

Så har jag också värk i kroppen sad.gif men det är det värt! laugh.gif

Hur har ni andra det? unsure.gif
Whiskuchi
Tjusigt!! wub.gif
Idag har vi grävt och lagt stenar som kant till en ny rabatt, så det känns i ryggen här också. Igår fixade jag pallkragelanden och startade odlingen så smått. Men inte i så stor skala som du odlar wink.gif biggrin.gif
Cinafina
Vilket fint land! Mitt är inte lika omfattande men denna helgen har jag sått: rädisor, sockerärt, spritärt, majrovor, ruccola, salladslök, morot, rödbeta, palsternacka och mangold. Och vitlöken jag satte i höstas växer fint. Så det kanske var övermodigt att så redan men jag känner mig väldigt nöjd. Återstår bara att sätta potatis och plantera ut persiljan och så tomaterna lite senare.
Äntligen!
noora
Vi ska få några kubik jord levererat innan jag kan börja så, men blir inte förrän i andra halvan av maj sad.gif

I maj hoppas jag nämligen på att vi får besök av en grävskopa ska fylla igen resten av leran som grävdes upp för dräneringen kring huset, så jag ska passa på och få en ny rabatt (eller kanske två?) grävd av grävskopan. Samma firma ska leverera lasset med jord, och om det kommer samtidigt som grävskopan kan jag kanske dessutom få hjälp med att få jorden från jordlasset på rätt ställen smile.gif
bodenviolen
Hejsan.
ÅÅÅ vad jag blir avensjuk, jag har fortfarande 2 dm snö i mitt trädgårdsland. Men sol några dagar till så är den borta.
Här uppe får vi njuta va att så inne och pyssla om våra från och sticklingar.

Inger från zon 6 i Boden
Gurkan
Bra jobbat Rosita ! Förstår att du är nöjd.

Jag har grävt klart och sått/planterat några land, idag har jag sått 3 olika mangold, rödbeta, gulbeta och "Perpetual Spinach" (Stjärnmangold ?? ).

Förra veckan planterade jag gul lök och charlottenlök. Vitlöken växer så det knakar ... jordärtskockor planterades i höstas men dom har inte vågat titta upp än.
katah
skönt att se att det finns folk med stora trädgårdsland!

granntösen har konstaterat att det inte finns ett enda växt som inte finns på våran trädgårdsland ( hon kan nog inte så många växter... tongue.gif ) och en annan granne tycker att jag ska inte behöva gräva något mer land för varken blommor eller mat " för då har du ju ingen gräsmatta kvar!"

Ha-haa... biggrin.gif det är just det som är mitt mål: ingen gräsmatta!

Bara gott och vacker och stengångar ....

tack för dina bilder, tänk vad en "vanlig stor "trädgårdsland kan inspirera andra!
katah
jag har tyvärr inte kommit i gång med mitt land även om det egentligen är dax....
för jag har min värk redan före jobbet.
Hela axelpartiet har lagt av och skickar både huvudvärk och ryggont vidare... mad.gif
Jag var nästan sängliggandes hela vackra helgen mad.gif wacko.gif
Längtar att få komma ut och peta rolleyes.gif

(Jag har en permanent värk i min kropp som ibland är mer aggressiv än normalt)
Nu njuter jag av andras härliga bilder istället!
rosita
CITAT (katah @ 25-04-2006, 19:53)
jag har tyvärr inte kommit i gång med mitt land även om det egentligen är dax....
för jag har min värk redan före jobbet.
Hela axelpartiet har lagt av och skickar både huvudvärk och ryggont vidare... mad.gif
Jag var nästan sängliggandes hela vackra helgen mad.gif wacko.gif
Längtar att få komma ut och peta rolleyes.gif

(Jag har en permanent värk i min kropp som ibland är mer aggressiv än normalt)
Nu njuter jag av andras härliga bilder istället!

Stackars du som har sån värk! sad.gif Det gör så klart extra ont av att du inte kan komma i gång med ditt land... wub.gif Men jag hoppas att du kan peta lite i krukorna inne i alla fall! rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Angående mangolden: kom ihåg att inte gräva upp den på hösten, ofta övervintrar mangold i södra-mellersta sverige och man hinner skörda en hel del innan den gå i blom på försommaren. Perpetual Spinach, Gelber Schnittmangold och Zilver är såna sorter jag inte brukar ha problem med övervintringen på.
rosita
Tack för det tipset, Åsa! Det är ju så roligt att kunna skörda något på våren också. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon