Monarda
I varje fall inte vinterfunktionen som fågelmatare. Fåglarna föredrog den traditionella varianten. Nu har jag lagt i bottenplattan för holkfunktion men jag tror inte den kommer att duga som det heller. Den är i alla fall snygg att titta på. Någon mer som har åsikter?
KURT
Är det denna modellen? Den verkar i alla fall bättre än de som gör multiholkar med "likadana" bostäder.
Monarda
Nej, det är multiholken från Wildlife Garden som jag har. Men den här verkade ju intressant, speciellt med tanke på att den också innehöll en humlebostad.
Sagosessa
Jag håller med när det gäller vinterfunktionen som fågelmatare. Mina fåglar åt helst de frön som ramlade ner på backen, eller i den cylinder med fågelmat som hänger i träden. Fågelbordet var aldrig överfullt av fågel - så som mitt gamla fågelbord var.

När det gäller holkfunktionen var det en blåmes som ivrigt försökte komma in fast jag hade satt förr den medlevererade träspärren så därför lade jag i bottenplattan och öppnade hålhotellet.
Nu bor blåmesen där, så den funktionen verkar fungera. laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon