Full version: phalaenopsis
hella2
Jag har omplanterat mina tre orkideer. Två av dom skjuter nya skottl ängst nere under bladen är det nya blommstänglar eller luftrötter? mina har inte blommat på hela vintern och visar ingen tendens på att göra det heller. hur länge brukar det ta innan dom blommar om igen? berätta gärna lite om dessa underbara blommor den som vill smile.gif
kristerh
Hur ser skotten ut? om det är rötter som kommer har de en liten grön "topp" längst ut, medans blomstängeln är helt grön och växer uppåt.
Det är helt olika på hur ofta de blommar om, vissa gör inget annat än blommar, har tom haft några som blommat ihjäl sig wink.gif
vill den inte blomma om ställ den lite ljusare.
krister
hella2
trist om inte nån av dom tre vill blomma sad.gif ja, men dom kanske tar sig. Det är tre små gröna stänger,dom växer inte uppåt,men man får väll se efter ett tag. tack för ditt svar sleep.gif
kristerh
Om den får nya rötter är den i tillväxtfasen, då kommer nog nya blomstänglar när som helst wink.gif
krister
hella2
Hoppas du har rätt biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon