Full version: Ingen akleja...
viso05
... har kommit upp ur jorden än. Jag sådde och ställde ut för en evighet sen. Är det kört? Ska jag så nytt?
kerstin z5-6
nej det är inte kört , bara för lite varmt ute dagtid ännu -du kan gro den inne om du vill ..
Lady Hamilton
Det är INTE kört smile.gif Aklejor tar tid på sig. Det som man sår direkt i rabatten blommar inte förrens året efter så ge inte upp än.....
(Har själv inte prövat att så i krukor utan endast "direkt" sått i rabatt)
kerstin z5-6
Mina krukodlade grodde 4v efter avslutad kylperiod , det kan ta längre tid
noora
Åh, vad bra... Jag skulle precis fråga om samma sak smile.gif Nu slapp jag fråga smile.gif
Anki V
Jag skolade om mina för ca en månad sedan och tömde den förbrukade såjorden i ett hörn av rabatten och ..... där har det grott tre små Aklejor. rolleyes.gif

Snabbt som ögat har jag försökt att rädda dom till krukor och bättre omvårdnad.

/Anki
viso05
Ååååh vad glad jag blir för era svar. De har inte kommit upp idag heller men jag ger inte upp än.
maloppa
Hoppsan, missade att man ska ställa dem kallt. Mina har grott och är redan omskolade. Tre olika sorter och alla sådda inomhus utan kyla??? Vad kan det bero på. Trodde att fröer som behöver kyla inte kommer upp alls utan men det fungerar ju tydligen utan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon