|
Har delat upp bilderna på 3 sidor för att det inte ska bli så tungladdat Sidan 1Sidan 2Sidan 3
wow va häftigt... dit skulle jag garanterat kunna tänka mej att resa! Jättekul att få se på dina bilder!
Rapchic
24-04-2006, 09:22
vad vackert  när jag tänker på irlan tänker jag på stora gröna fält med får på verkar som jag haft fel
Åååååh, jag har ju varit nästan på varenda av dina bilder!  Vilken underbar resa du gjort nu! Glendalough är ljuvligt! Och Dublin....  Temple Bar-området, S:t Stephens Green, Trinity College, kyrkorna... Stort tack för dina vackra bilder. Fick många minnen där. Och vilken fräsch grönska de har nu! Nu blev jag ännu mera sporrad att förverkliga min nästa Irlandsresa i sommar.
Gossen Ruda
24-04-2006, 09:44
Tack för dom bilderna. Irland är fint, min bror åker dit till västkusten ibland för att fiska. fast av vad han berättar så verkar han mest fiska på pubarna. Roligt att se en bild på statyn av Molly Malone. Jag har visan om henne i några versioner. Hon är väl representerad på nätet, googlar man blir det över 1 miljon träffar. Här är en länk som berättar lite(mycket) om henne på engelska: Molly Malone
*Felix matte*
24-04-2006, 09:48
Ja så vart man på utlandsresa igen Jättefina bilder
CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 11:22) vad vackert  när jag tänker på irlan tänker jag på stora gröna fält med får på verkar som jag haft fel Jo, men det är inte fel. Vi passerade även den sortens områden, men sen bar det av upp i bergen.
Biggan_
24-04-2006, 10:27
CITAT (AnitaGg @ 24-04-2006, 11:51) CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 11:22) vad vackert  när jag tänker på irlan tänker jag på stora gröna fält med får på verkar som jag haft fel Jo, men det är inte fel. Vi passerade även den sortens områden, men sen bar det av upp i bergen. Här fick jag en gratisresa! Tack Anita för fina vyer! Irland, den gröna ön, nu ser jag att det stämmer! Det ser ut som du hann med mycket på de här få dagarna. Välkommen hem är du så klart
labarradepan
24-04-2006, 10:43
ååå, va fint.. Lite avis blev ja allt
Jag blir alldeles gröööööön av avund, vilka jättefina bilder Anita!
Ingick det något smakprov på destilleriet? Där har jag inte varit ännu, jag tog Guinnessbryggeriet istället, och där ingick fullstort smakprov.
mamamaggan
24-04-2006, 11:19
Vilka fina bilder på en fin ö!!!
Visst är det fint på Irland. Har varit där två gånger , senast i Dublin ett par dagar i början av november. Och vilka trevliga människor man möter överallt.
CITAT (Castea @ 24-04-2006, 13:15) Ingick det något smakprov på destilleriet? Där har jag inte varit ännu, jag tog Guinnessbryggeriet istället, och där ingick fullstort smakprov.  Om man gick på den guidade turen så utsågs 1 person som testare. Så man får i så fall vara snabb som tusan och räcka upp handen när frågan kommer
Himmel och pannkaka vilka bilder! Hur vackert som helst. Säger som jag sa innan du skulle åka. Inte ett duuuuuugg avis Fast jag är nog rätt grön av....... just det.....
CITAT (AnitaGg @ 24-04-2006, 12:24) CITAT (Castea @ 24-04-2006, 13:15) Ingick det något smakprov på destilleriet? ;) Där har jag inte varit ännu, jag tog Guinnessbryggeriet istället, och där ingick fullstort smakprov. :) Om man gick på den guidade turen så utsågs 1 person som testare. Så man får i så fall vara snabb som tusan och räcka upp handen när frågan kommer 
Du har verkligen mött våren på ett härligt sett Anita, underbara bilder......och pubarna vart många ser jag
CITAT (Evgeni @ 24-04-2006, 13:26) Himmel och pannkaka vilka bilder! Hur vackert som helst. Säger som jag sa innan du skulle åka. Inte ett duuuuuugg avis Fast jag är nog rätt grön av....... just det.....  sparris???
Oj vad vackert!! Dit vill jag absolut åka nån gång! Jag har varit i Skottland ett par gånger och dit vill jag också tillbaks. De Brittiska öarna verkar beroendeframkallande..!
Caprice
24-04-2006, 12:57
Väldigt fina bilder, det ser riktigt mysigt ut i Irland... har aldrig varit där, men skulle mkt väl kunna tänka mej en resa dit ngngång... kul med de lite "annorlunda" resmålen...
Ja, åk till Irland om ni får chansen, alla ni som funderar! Irland är TOPPEN!!! Mitt favoritställe där är Killiney Bay, och det ligger bara en halvtimmes tågresa från Dublin. Enormt vacker havsbukt med flera fina närliggande städer (t ex Bray och Killiney).
Eva i Skåne
24-04-2006, 18:15
Tack Anita. Vilka fina bilder. Nu fick jag också uppleva Irland
ninnisky
24-04-2006, 21:36
Så vackra bilder! Tackar allrahjärtligast för ett nytt resmål!
Anki på Öland
24-04-2006, 22:59
Underbart vackert!! Vill också!! Anki
Tack Anita!
Nu fick jag återuppleva resan till Dublin för några år sen. Vi hade inte riktigt lika fint väder som du. Vi fick tex inte se Guiness Lake så tydligt som det ser ut på dina bilder pga dimma.
Vad var det buskarna hette, dom där som fanns överallt och har gula blommor?
CITAT (Bee @ 25-04-2006, 11:28) Tack Anita!
Nu fick jag återuppleva resan till Dublin för några år sen. Vi hade inte riktigt lika fint väder som du. Vi fick tex inte se Guiness Lake så tydligt som det ser ut på dina bilder pga dimma.
Vad var det buskarna hette, dom där som fanns överallt och har gula blommor? Så synd att ni hade dimma. Det var en helt fantastisk upplevelse där uppe. Blommorna heter Goose
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|