Lady Hamilton
I fjol när Plantagen öppnade i Sundsvall så sålde de en typ av Katalog med deras sortiment i den kostade 10:- om jag minns rätt. Det fanns inga priser i den. Men den tog snabbt slut och sedan har de inte tagit hem några nya. Och när jag har frågat efter den så har personalen inte vetat vad jag menar?? För tydligen har ingen av dem sett/vetat att det fanns en sådan..........
Är det någon av er som kan få tag på 3-4 st sådana åt mig? Naturligtvis betalar jag för besväret wub.gif
Gillan
CITAT (Hamilton @ 24-04-2006, 11:17)
I fjol när Plantagen öppnade i Sundsvall så sålde de en typ av Katalog med deras sortiment i den kostade 10:- om jag minns rätt. Det fanns inga priser i den. Men den tog snabbt slut och sedan har de inte tagit hem några nya. Och när jag har frågat efter den så har personalen inte vetat vad jag menar?? För tydligen har ingen av dem sett/vetat att det fanns en sådan..........
Är det någon av er som kan få tag på 3-4 st sådana åt mig? Naturligtvis betalar jag för besväret wub.gif

Det kanske är en sån där engångsgrej de kör med? När
de öppnade här för ett tag sen såg jag också katalogerna,
men sist jag var där fanns de inte längre. Nu frågade
visserligen inte jag, men ändå. 10 kr kostade dom här
också. Jag ska dit om nån dag eller så och då kan jag titta
efter.Hör av mig om de har. Eller ska jag köpa? Bäst att
titta in här först så jag ser om du fått annat napp smile.gif
Lady Hamilton
Snälla Evgeni KÖP! Om de har.......
Det finns MÅNGA här i kring mig som jag kan "sälja" kataloger till
och får du tag i dem så PM:a mig bara hur du vill ha betalt wub.gif
Betty
Du skulle annars kunna ringa (huvudkontoret?) och fråga efter katalogen.
Hittade det här på Hemmaguiden.se :
Plantagen Sverige AB
Dåvö
731 91 KÖPING
Tel: 0221-728 00

smile.gif
Lady Hamilton
Jag håller på att ringa nu........kopplas nu till en tredje person........ wacko.gif återkommer..........
Lady Hamilton
mad.gif NÄE!!
wacko.gif Dom hade aaaaldrig hört talas om att de hade någon "katalog" utan de hänvisade till sina produkt broschyrer på hemsidan!!
Så nu står mitt hopp till er andra här på Odla..............
Men tack ändå Betty för tipset wub.gif Det kunde ju ha gått.......
Gillan
CITAT (Hamilton @ 24-04-2006, 12:00)
mad.gif NÄE!!
wacko.gif Dom hade aaaaldrig hört talas om att de hade någon "katalog" utan de hänvisade till sina produkt broschyrer på hemsidan!!
Så nu står mitt hopp till er andra här på Odla..............
Men tack ändå Betty för tipset wub.gif Det kunde ju ha gått.......

Men va sjutton ohmy.gif , om de tar betalt för en vara borde
de väl åtminstonde veta vad de tar betalt för ohmy.gif

Ok, men jag ska titta efter. Hur många vill du ha?
Kanske kan jag till och med be min man kika idag när han
åker hem från jobbet.
Lady Hamilton
Ja gärna 3-4-5 st om det går
Gillan
OK, Hamilton, är du riktigt säker på att det var deras
" egen " produktkatalog? Har du den kvar?

Min man hittade en, men det är Lord Nelsons och den
kostade mycket riktigt 10 kr. Den heter Trädgårdslandet
och innehåller till största delen fröer, sen lite tips om
odling och dylikt. Lite recept finns det också.

Han frågade dessutom ifall de har någon "egen", men det
har dom aldrig hört talas om. Så endera minns du (jag också)
fel eller så finns det ingen sån längre sad.gif

Hör av dig om du vill att jag ska köpa en bunt smile.gif
Lady Hamilton
Nä det är inte LordNelson........
Det står Plantagen på katalogen (hittar inte min nu sad.gif )
Sedan innehöll bl.a. rosor och perenner men det fanns inga priser i katalogen
Gillan
CITAT (Hamilton @ 24-04-2006, 20:41)
Nä det är inte LordNelson........
Det står Plantagen på katalogen (hittar inte min nu  :( )
Sedan innehöll bl.a.   rosor och perenner men det fanns inga priser i katalogen

OK! Sorry sad.gif att du vart tvungen att bli besviken sad.gif
Lady Hamilton
wub.gif Tack Evgeni o Betty för att ni gjorde vad ni kunde för att hjälpa mig....och varför jag är sen med "tacket" beror på att jag är mitt uppe i en intensiv arbets vecka på 60 timmar, så jag kan bara gå in sporadiskt "nu o då".............

Men finns det någon annan som tror sig kunna hjälpa mig vore jag tacksam
(Om jag bara kunde hitta katalogen wacko.gif så jag kunde maila ett foto till Plantagens huvudkontor. För jag VET att katalogen finns)
emmsing75
Hej Hamilton
Jag vet precis vilken katalog du pratar om. Köpte en för ett par år sen när jag köpte hus och tittar i den ständigt för att kunna planera och fantisera om olika buskar o blommor jag ska köpa som skulle kunna överleva på de skuggiga delarna av tomten. JAg ska kolla när jag i på Plantagen (i Uppsala) nästa gång, vet att de har haft den där tidigare men nu har jag inte direkt kollat efter den. Väldigt märkligt att de på huvudkontoret inte vet vad du pratar om... De kanske inte är så värst växt o blom intresserade själva. Återkommer om jag får tag på några exemplar.
Lady Hamilton
wub.gif
emmsing75
Nu är det dags att damma av den här tråden igen. Tyvärr Hamilton, jag var på Plantagen i Uppsala men de hade inte längre den i sortimentet. Riktigt vad det betydde fick jag ej klart för mig (dvs om Uppsala inte hade den eller att den inte fanns alls). Sitter just nu med mitt ex framför mig som jag köpte 2004 och den heter kort och gott "Plantagens Trädgårdskatalog" och är "mellangrön" (kom inte på nåt bättre, men ungeför som en änglatrumpets blad) med fyra kvadratiska bilder på framsidan. Jag hittar ingenstans där det står artikelnummer men under streckkoden finns ialla fall siffrorna 0261023645399. Tänkte att denna info kunde vara bra om du ville ringa huvudkontoret igen. Den borde ju gå och beställa och om de har slutat med den i sortimentet så kanske de ialla fall har nån kartong över.
Lady Hamilton
wub.gif Tack snälla du! emmsing75
Nu skall jag göra ett nytt försök i morgon
Lady Hamilton
sad.gif Nä tyvärr............. wacko.gif De har INGEN aning om någon som hellst katalog!! Kvinnan som jag till slut fick tala med var så förvirrad o konstig så jag blev tvungen att till slut fråga -OM hon hade en aning om var hon jobbar?? Och hon svarar - Här på kontoret ANTAR JAG unsure.gif !!?? ohmy.gif Ridå......
Så nu står åter mitt hopp till er där ute som kanske kan komma över några kataloger på något "Nyöppnat" plantagen wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon