LadyG
Smultronjasminen (en bild från förra året finns här: Smultronjasmine ) verkar ha överlevt vintern! En väninna påpekade att det kommer ljusgröna små utväxter på de "döda pinnarna"!

Jag är så glad!!!! wub.gif

Jag som trodde att kölden tagit den, den har stått på balkongen hela vintern.
Maggan H
Visst blir man lycklig! Det är flera växter här som jag trodde hade dött i vinter - men se, de har också klarat sig! laugh.gif
LadyG
Jag tror att det är den bästa överraskningen jag fått hittils i vår. Nu ska den vattnas försiktigt, gödas lite och pysslas om så att den FÖRHOPPNINGSVIS blommar i år igen.

Egentligen ska man väl inte kunna ha smultonjasmine på balkon, i kruka. Den kan ju bli upp emot två meter om den får vara ifred, men den kanske stannar i växten om den inte får större kruka? Eller så dör den för att rötterna kvävs... sad.gif

Nåja, den dagen den sorgen, det är nog ett tag kvar tills den är så stor smile.gif
Anki V
Grattis!

Hoppas jag får samma glädjande överraskning. rolleyes.gif

Jag köpte en för halvapriset, med ordentligt "rotsnurr" förra sommaren. Z4 stog det på lappen och jag har grävt ner den i Z5. Just nu står den i potatislandet men ska om den vill överleva flyttas till en stor djup "odlingslåda" (om nu bara snön ville smälta bort någon gång) wink.gif

/Anki
LadyG
Jag håller tummarna för att den överlevt, de ser ju stendöda ut fram tills de börjar sätta knoppar. Torra, risiga och i stort sett inte vackrare än det man kastar på majbrasan smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon