Vicke
Tror jag bäddade om jordgubbarna FÖR mycket i höstas, undrar om de har kvävts under halmen.. sad.gif Jag har bara hittat en planta som har gröna blad och verkar pigg, av de andra har jag bara hittat bruna ruttna blad. Finns det någon chans att det finns rötter i marken som har överlevt? unsure.gif
Gåsis
Ja, det tror jag nog att dom har. Mina hade inte ens blad förra våren för sorken hade ätit av allt. Men levde gjorde dom. Inte måste man väl bädda in jordgubbar, eller mår dom bra av det? Har aldrig ens tänkt tanken men så blev dom ju uppätna oxå förståss unsure.gif

/Åsa
Vicke
Jag bor i Österbotten i Finland, så jag trodde man måste bädda om dem för att de inte ska frysa ihjäl unsure.gif Nästa år ska jag bädda med granris istället som farmor brukade göra, och inte lika mycket.. sad.gif
Lady Hamilton
Och jag låter bladen vara kvar på hösten, sedan bäddar jag över dem med ett lager gräsklipp o löv. Sedan tar jag bort allting på våren o klipper bort de gamla bladen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon