Full version: Pelargoner
Maria i Helsingborg
Såg att de ska ha ett inslag om pelargoner (tantblomman som blivit inne) i TV4+ nästa måndag kl. 21.00.

Jag miste bl. a min hängpelargon i vinter och undrar nu om man ska våga satsa på en "tulpanpelargon" - den var ganska dyr tycker jag (på Rockdala). Är de svåra att övervintra?

(Om Kajsa ser - jag har beställt en Crocketta i år. Hoppas att den finns! wub.gif )
Eva 33c
Jag har tulpan-pelargoner. Jag har haft den i många år och tycker inte den är besvärlig på något sätt. Lika robust som de "vanliga". Mina övervintrar i fönstren tillsammans med de andra krukväxterna. Jag är ingen "expert" eller samlare så det krävs nog inget speciellt för att lyckas med den ! Den är ganska lätt att ta sticklingar från också tycker jag.
Maria i Helsingborg
Jamen, det låter strålande! Tack för svar smile.gif
Anki på Öland
Har också ett par tulpanpelargoner som stått i ett fönster under vintern och det var dom sista som slutade blomma efter sommaren och dom första som började blomma tidigt i vintras.
Så slå till du!!
Anki
Leia
Visst skräpar de lite mindre? I stil med rosenknopp eller?
Maria i Helsingborg
CITAT (Anki på Öland @ 25-04-2006, 10:40)
Har också ett par tulpanpelargoner som stått i ett fönster under vintern och det var dom sista som slutade blomma efter sommaren och dom första som började blomma tidigt i vintras.
Så slå till du!!
Anki

Så det gjorde jag. 2 st.
En PAC Happy Birthday och en Patricia Andrea. Finfina smile.gif
Kajsa
Kul Maria, Patricia Andrea har klarat vintern utmärkt men under min växtlampa, den blir jättestor har klippt ner den två ggr redan.
Roligt du hittade Crocketta, nu ska det bli enklare med svårare sorter
här när man har lampa, i år har jag köpt många eng. pelargoner. biggrin.gif
Och French Vanilla / gul från Odla.nu ska bli spännande, kom igår.
Whiskuchi
Och nu blev jag genast nyfiken - har någon en bild på tulpanpelargon?
Margith
Som alltid, så rekommenderar jag Svenska Pelargonsällskapet smile.gif

http://www.pelargonsallskapet.com/

I bildgalleriet kan du välja tulpanblommande och "frossa" i bilder wub.gif
Whiskuchi
CITAT (Margith @ 27-04-2006, 16:38)
Som alltid, så rekommenderar jag Svenska Pelargonsällskapet smile.gif

http://www.pelargonsallskapet.com/

I bildgalleriet kan du välja tulpanblommande och "frossa" i bilder wub.gif

Tackar! Underbara bilder!! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon