Full version: skogsmusen
amaira
Varje natt smyger hon ner i tunnan där jag har solrosfröna åt fåglarna. Ner kommer hon, men inte upp, så varje morgon sitter hon där.

Söt som socker, sötnosen! wub.gif
För att komma därifrån måste hon komma upp via mina hand. Det är vad det "kostar" att äta av mina frön.

Huvvaliga! Det var otäckt värre i början, och hon beslutade sig givetvis för att "aldrig mer".

Men ... solrosfrön ... och en hel tunna ... Hon kunde inte stå emot! laugh.gif Så nästa morgon var hon där igen.

Nu har det gått ett par veckor, och numera sitter hon och väntar på att jag ska komma och hjälpa henne upp smile.gif . Ibland när jag inte sover hemma, sätter jag ner en käpp som hon kan klättra upp på.

Att täcka över tunnan eller flytta den så hon inte kommer dit?
Aldrig i livet! Det är ju hennes tunna nu! biggrin.gif
Leia
Söööt! wub.gif
*Felix matte*
Men sååå söta de är... på bild wub.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, en sån liten sötnos! wub.gif

Olle
Gillan
Vilken tur att den flyttat in i just din tunna.
En äkta djurvän wub.gif
Och, jaa, jättesöt är den wub.gif
Rapchic
man smälter ju när man tittar in i dens ögon aww wub.gif
Pirum
Ja, möss är jättefina djur smile.gif Så länge de håller sig utomhus och inte gnager sönder kablage i motorrummet på bilen...

(Eller bosätter sig i växthuset - stackars gurkor säger jag bara:) )
Ophelia
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
olgak
Väldigt, väldigt söt!
Gossen Ruda
Jaha, då har fotografen med det gyllene avtryckarfinget återvänt. Tycker nästan att man kan se hur musen på första bilden ber: Kan du hjälpa mig? wub.gif
estet
Håller med; otroligt söckersööt! wub.gif

Kul att se dej igen, Amaira!

Skulle nog göra likadant, låta henne äta där och hjälpa henne upp sen, (ser hur min sambo skulle skaka på huvet.) laugh.gif
cic
Underbara bilder! Och vad GLAD jag blir att du visar dig här! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon