Full version: Stackars barn
Leia
CITAT
Barn kvarglömda i skolbussen

2006-04-25 01:44

Av:TT
Två barn, en sexåring och en sjuåring, blev inlåsta i bussen när den parkerades vid garaget. Inte förrän chauffören kom tillbaka efter två timmar blev de fria.
Händelsen inträffade på en skolskjuts i Arvidsjaur. Den ordinarie bussföraren var borta och vikarien upptäckte inte att två barn satt kvar längst bak i bussen efter turen. I tron att bussen var tom låste han och gick.
Barnen kämpade i två timmar för att ta sig ut ur den låsta bussen. De ropade och bankade förgäves på rutorna ända tills föraren återvände, uppger Nyheter i Norr.

sad.gif sad.gif sad.gif Tur att de hade varandra åtminstonne, så att det inte var en ensam...
Gillan
Ja, fy, läste också det i morse. Det minns man väl
hur det var att vara liten och rädd. Och
sen bli inlåst dessutom sad.gif
Leia
Förra vintern blev jag och sonen inlåsta i en vedbod. Kallt var det -15. Dörren blåste igen och låset klickade i (sådant lås man bruka ha till hästboxar) Jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd. Det var på kvällen, mörkt så vi såg knappt något och jag var helt övertygad om att vi skulle frysa ihjäl under natten (sambon jobbade så ingen visste att vi var där...)
Jag lyckade efter någon timme sparka sönder dörren med hjälp av av en planka som höll dörren stum. Hela tiden fick jag upprepa för sonen som skrek hysteriskt av rädsla att "mamma är lika stark som pippi långstrump, jag kommer att få ut oss härifrån!"
Efter det har han väldig skräck för att bli inlåst. Jag är rädd för att det kommer att följa honom i livet... sad.gif Vi har dessutom lyckat bli inlåsta på plantagens toalett då låset gick i baklås. Då blev inte jag rädd för där var ju varmt, fanns vatten, och folk utanför. Men för honom blev det en upprepning av rädslan...
*Felix matte*
Nej fy vad otäck upplevelse för så små sad.gif

Tycker nog att chauffören borde kollat lite bättre innan han låste. mad.gif
*Felix matte*
CITAT (Leia @ 25-04-2006, 09:36)
Förra vintern blev jag och sonen inlåsta i en vedbod. Kallt var det -15. Dörren blåste igen och låset klickade i (sådant lås man bruka ha till hästboxar) Jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd. Det var på kvällen, mörkt så vi såg knappt något och jag var helt övertygad om att vi skulle frysa ihjäl under natten (sambon jobbade så ingen visste att vi var där...)
Jag lyckade efter någon timme sparka sönder dörren med hjälp av av en planka som höll dörren stum. Hela tiden fick jag upprepa för sonen som skrek hysteriskt av rädsla att "mamma är lika stark som pippi långstrump, jag kommer att få ut oss härifrån!"
Efter det har han väldig skräck för att bli inlåst. Jag är rädd för att det kommer att följa honom i livet... sad.gif Vi har dessutom lyckat bli inlåsta på plantagens toalett då låset gick i baklås. Då blev inte jag rädd för där var ju varmt, fanns vatten, och folk utanför. Men för honom blev det en upprepning av rädslan...

Usch vad hemsk händelse Leia... hoppas att sonen kommer över det. wub.gif
Rapchic
oj hjälp
tur för din son att du var så modig leia
Leia
CITAT (Felix matte @ 25-04-2006, 09:39)
Usch vad hemsk händelse Leia... hoppas att sonen kommer över det. wub.gif

Jag tror att det har börjat ebba ut lite iallafall, i början tordes han inte ens stänga dörren till våran toa inne, nu har han kommit så långt att han tom låser den. Men han pratar om det ibland och fortfarande har han vissa kvällar svårt att sova om han börjar tänka på det. Han är en lite funderare dessutom, lite orolig av sig. En unge som är mera framåt hade kanske ruskat av sig det mycket snabbare...
Leia
CITAT (Rapchic @ 25-04-2006, 09:40)
oj hjälp
tur för din son att du var så modig leia

Jag kan ju erkänna att jag inte kände mig lika modig som pippi långstrump... sad.gif
Rapchic
men att vara modig är inte att inte känna nån rädsla utan att
utmana/fortsätta även med rädsla
Gillan
CITAT (Leia @ 25-04-2006, 09:36)

Nä, fy, får nästan ångest av bara tanken. Stackars
er, och speciellt din son. Du är ju vuxen och har
förhoppningsvis förmågan att tackla det på " rätt"
sätt. Men nu vet han ju att mamma kan han lita på
i alla väder wub.gif
Leia
CITAT (Rapchic @ 25-04-2006, 09:46)
men att vara modig är inte att inte känna nån rädsla utan att
utmana/fortsätta även med rädsla

Du har så rätt! smile.gif
Oj vad stolt jag kände mig nu då! biggrin.gif
Leia
CITAT (Evgeni @ 25-04-2006, 09:48)
Men nu vet han ju att mamma kan han lita på
i alla väder wub.gif

Ja, mamma är bäst! biggrin.gif wub.gif
Rapchic
han kommer antagligen att komma över det förr eller senare..
och om man behöver hjälp finns ju BUP fast det passar dock ej alla
alla motgångar hjälper en senare...
och åtminståne vet han ju att Mamma är bäst smile.gif
netaave
Jag ryser, stackars barn!
Man kan ju undra om han inte åkte hela rutten.

Leia din son såg ju trots allt att du löste situationen, visst kan det sitta i en stund efter men tror inte det blir några "men".
Hannele
Inte roligt, detr var tufft många gånger med skolskuts...
Kan ungarna ha lekt och gömt sej??
Gossen Ruda
Med tanke på hur barn är så funderar jag på om inte dom gömde sig på skoj. Barn i skolbussar brukar normalt både synas och höras. unsure.gif
Leia
CITAT (netaave @ 25-04-2006, 10:56)
Leia din son såg ju trots allt att du löste situationen, visst kan det sitta i en stund efter men tror inte det blir några "men".

Igår när vi skulle till tandläkaren åkte vi hiss för första gången utan att han reflekterade över att man kan bli instängd. Inga som helst protester över att gå in i den så du har nog rätt Neta "tiden läker alla sår"! smile.gif
Gillan
CITAT (Leia @ 26-04-2006, 07:35)
CITAT (netaave @ 25-04-2006, 10:56)

Igår när vi skulle till tandläkaren åkte vi hiss för första gången utan att han reflekterade över att man kan bli instängd. Inga som helst protester över att gå in i den så du har nog rätt Neta "tiden läker alla sår"! smile.gif

Wow! Det var väl ett framsteg om nåt wub.gif
Fortsätt och sköta om honom på bästa sätt wub.gif
Ge honom lite styrka från mig också, det är han värd wub.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon