Full version: "Minikällare"
TobiasJ
Hej!

Jag behöver lite tips.. Jag funderar på att bygga en liten "minikällare" på gården.. Man gräver helt enkelt ner en eller två cementringar i marken och använder detta som förvaring för t.ex potatis..
Nu är min fråga:
Jag har lerjord på gården, ska jag årdna någon typ av dränering runt ringarna för att undvika att vatten tränger in?

Är det någon som har erfarenheter hör gärna av er med förslag och berätta hur ni har gjort, vilka mått ni har på ringarna mm..

Tack på förhand!!

MVH/Tobbe
KURT
Det du har tänkt bygga kallas en stuka. Du bör har grova grus (singel ) i botten. Och i botten av rörer så skall man ha en finmaskigt nät så att ingen gnagare ka ta sig in. Sedan går det bra att täcka med halm eller något annat isolerande material, men det kan vara praktiskt med isolering i "locket", typ fregolit. Eftersom det går mycket snabbt att öppna.

Några länkar:

http://www.foreningensesam.se/pa_gang/att_...gra/lagring.htm
TobiasJ
Tack för tipset!!! Är det någon mer som har erfarenheter??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon