Psykofarmaka
Förra sommaren hade jag en klematis, jack*** någonting, och en tremastarblommar samt ett gräs som heter silverrand har jag för mig.....planterat i krukor. De växte och blev jättefina wub.gif
Men sen så ställde jag bara in dom på vår halvt inglasade altan...och där har de stått i vinter. Och det har ju varit en kall vinter.
Har vattnat växterna i någon vecka men de verkar inte vilja visa något livtecken sad.gif
Ska jag anse dom som döda eller tror ni att de kommer när det blivit lite varmare. Jag bor i zon 3 eller 4. Norra vänern.... rolleyes.gif

Hur ska man annars förvara krukodlade växter som ska vara härdiga ?
Alexander-VG-zon3
jag förvarar mina krukväxter,medelhavsväxter m.m som tål lite mer men sånna har jga i förrådet undervintern alltså trädgårsförådet å sen på med en fiberduk sen dom som jag har ute i krukor typ oliv,rosmari dom lindar jag en med lakan,fiberduk m.m dom brukar klara vintern wub.gif
sen vet jga inte med dinna växter vänta å se kankse wub.gif
kristerh
Vänta lite till, klematis jackmani är ju en tålig sort, blommar på årsskotten, men det beror kanske på hur stora krukor du har wink.gif och om de helt torkat ut på vintern wink.gif
krister
Elisabeth P
Jag har tremastarblomma i rabatten och den kommer år från år utan täckning.
Vet inte om det gör någon skillnad om de står i kruka.
Lisa
Karrolina
Jag har en alpklematis som har stått i kruka på balkong i tre-fyra år utan någon som helst vintertäckning. Den har klarat sig bra i zon 3. Men nu ska den äntligen få bli utplanterad i trädgård!! smile.gif
Margaretha
Min Jackmanni som står ute i rabatt i zon 1 har ännu inte visat något livstecken, men den kommer säkert. Så ha tålamod! Det är trögt i starten för många växter i år. smile.gif
yenny
vattna inte för mycket nu bara... håll bara lite lätt fuktigt... annars kommer de drunkna för dej.
Sen när du kommit igång och växa kan du vattna ordentligt
Psykofarmaka
Tack för era svar smile.gif
Jag har nu ställt ut krukorna vid trädgårdslandet och har lite odlingduk över. Regn får sköta bevattningen ...klokt eller inte ?

Jag får väl ha lite tålamod med dom....och håller tummarna för att de klarat sig. Har klematisen och tramastarblomman överlevt ska de få en plats i jorden under sommaren wub.gif
Alexander-VG-zon3
jag hadde nog kollat vattniigine lite wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon