Elisabeth P
Det ska bli s intressant att se om det blir ngot av allt jag frodlat.
Perennerna r ju iof sig ingen fara kommer de inte i r s kommer de frhoppningsvis nsta wink.gif
Mer nyfiken r jag p nglatrumpeten som jag kpte som stickling. Visst har den vxt men den r fortfarande inte mer n ca 2 dm. Ska bli intressant att se hur stor den blir i sommar och om den blommar. Blev vldigt sugen p att kpa fler nr odla annonserade, men bst r nog att se vad det blir av den jag har frst, men nsta r s........ rolleyes.gif
Sommarblommorna ska ju blomma under en ssong, men jsses vilken trdgrd jag kommer f om allt (eller bara hlften)tar sig wub.gif

Lisa
Ullet
Ge nglatrumpeten ordentligt med nring s har du stor chans att den blommar redan i r. Jag kpte en frra ret o planterade den i en gigantisk kruka m kobajs o sedan gdslade jag varannan ggr, den blev jttefin tills dess att ett smrre missde hnde o den tappade sin topp. Men den grenade sig bra o vxte i kapp, blev nstan 1,5 meter nd o blommade i mngder. S hav hopp! smile.gif Visst r det kul o visst knner man sig "rik"?
Gsis
Jo, nglatrumpeten vill har mer gdning, mer vatten och strre kruka n man egentligen kan frestlla sig. Jag vervintrar min i sommarstugan dr det r ungefr 14 grader under vintern, utom nr vi r dr, och dessutom ganska dligt ljus. Men det gr jttebra nd. Nu har den knoppar wub.gif

Det klart du fr en jissestrdgrd, det fr man alltid om man odlar eget!

/sa
Elisabeth P
Oj d, d r det bst att plantera om den i morgon.
Nu str den i en kruka max 15 cm i diametern. Jag har gett den flytande vxtnring ungefr var 10 -12 dag.
Ska den ha nring oftare, eller r det endast ren gdsel som gller?
Hur hrdig r den? Kan jag brja stta ut den nu?

Lisa
Margaretha
CITAT (Lisa:) @ 25-04-2006, 21:10)
Oj d, d r det bst att plantera om den i morgon.
Nu str den i en kruka max 15 cm i diametern. Jag har gett den flytande vxtnring ungefr var 10 -12 dag.
Ska den ha nring oftare, eller r det endast ren gdsel som gller?
Hur hrdig r den? Kan jag brja stta ut den nu?

Lisa

Frost tl den inte, men min vervintrar p en inglasad balkong dr det i vinter som lgst har varit +4 grader. Jag vattnar den mycket sparsamt n, fr jag vill inte att den ska bli fr stor att transportera till kolonin. Det knns alldeles fr tidigt att ta ut den permanent ven i zon 1.

( Man fick skrapa bilrutor i Malm igr!) sad.gif sad.gif

Gdsel fr den varje gng jag vattnar p sommaren. Den r vldigt glupsk! biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon