Karrolina
Hej!
Vi hade mycket blåsippor i en backe bakom huset. För en vecka sen fanns mycket men sen har dom gradvis försvunnit. Jag tänkte att blommningen var över men sen gick jag och tittade. Då såg det ut som nån knipsat bort blommorna. Rådjur äter väl inte blåsippor????????
Och traktens barn brukar inte vara alldeles bakom vårt hus och dessutom skulle jag tro att barnen plockar blåsippor med själk. Här var det bara blommorna som var borta...
Gillan
CITAT (Karrolina @ 25-04-2006, 22:07)
Hej!
Vi hade mycket blåsippor i en backe bakom huset. För en vecka sen fanns mycket men sen har dom gradvis försvunnit. Jag tänkte att blommningen var över men sen gick jag och tittade. Då såg det ut som nån knipsat bort blommorna. Rådjur äter väl inte blåsippor????????
Och traktens barn brukar inte vara alldeles bakom vårt hus och dessutom skulle jag tro att barnen plockar blåsippor med själk. Här var det bara blommorna som var borta...

Jag borde nog inte säga det här, men jag tror att rådjuren
äter det mesta, så länge de får vara ifred med sin måltid.
Jag har med egna ögon sett dem knipsa av mina rosor,
mina rosenpraktryn, fruktträn m.m.
I år har de, på grund av all snö och kyla, dessutom lidit
brist på mat, så varför skulle de inte ge sig på dina
Blåsippor wub.gif
Karrolina
Men skit oxå! jag trodde att blåsippor var rådjurssäkra! Dom är väl till och med lite giftiga tror jag eller så är det vitsippor som är det kanske?

Jaja. Hoppas att rådjuren inte behöver svälta lika mycket nästa vinter.. Vill gärna njuta av blåsippsbacken!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon