Full version: okänd hoya!
nilssontherese
Hej alla blomstervänner!

Nu har en av mina okända hoyor slagit ut! Är det någon som vet vad det är? rolleyes.gif

/Therese
maimiti
Det ser ju inte ut som en pubicalyx utan som en carnosa... Mig veterligen finns det ingen pubicalyx med vita blommor utan alla har någon form av rosa eller röd färgnyans.
Lotta150
Är det här din planta som har långsmala helgröna blad? Kan du inte lägga ut en bild på hela plantan och ett blad i närbild också?
nilssontherese
Hallå! Visst Lotta det kan jag har en bild på bladet i närbild ska ta en på hela plantan i morgon! Och javisst det är den med långsmala blad därför känns det konstigt att det skulle vara en carnosa?! wink.gif Läste i en lista från Astrid Boström att det kan vara en pubicalyx vit variant hon hade den med i alla fall.... blink.gif

maimiti
CITAT (nilssontherese @ 26-04-2006, 20:15)
Hallå! Visst Lotta det kan jag har en bild på bladet i närbild ska ta en på hela plantan i morgon! Och javisst det är den med långsmala blad därför känns det konstigt att det skulle vara en carnosa?! wink.gif Läste i en lista från Astrid Boström att det kan vara en pubicalyx vit variant hon hade den med i alla fall.... blink.gif

Hoya salweenica. Ser precis ut som en carnosa på blommorna men har långsmala blad med ett ganska djupt veck i mitten (nedsjunken mittnerv).

Intressant om Astrids pubicalyx biggrin.gif Den vill jag se tongue.gif
nilssontherese
Aha kan det vara det?! rolleyes.gif kul! Här kommer i alla fall en till bild på hela plantan!

Är du 100% på att det är en salweenica? biggrin.gif Tack för att du tittade!
maimiti
Jupps! Nu när jag ser hela plantan är jag säker. Min salweenica har inte blommat men ser likadan ut i bladen. Jämför med Christinas salweenica här...
pejori
snygg var den.... smile.gif
skriver upp på halistan laugh.gif laugh.gif
morellen
skriver också upp på halistan - om jag nu hittar slutet någonstans - den är ju så låååååååååååååååååååååååååååååång rolleyes.gif
Linda_A
Läckra blommor. Tur att man har den redan då. laugh.gif laugh.gif
norpydorp
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 20:40)
skriver upp på halistan laugh.gif laugh.gif

pejori: Du har ju en redan!! du har ju bytt till dig en från mig ju, kommer du inte ihåg det tongue.gif tongue.gif
pejori
CITAT (norpydorp @ 27-04-2006, 12:03)
CITAT (pejori @ 26-04-2006, 20:40)
skriver upp på halistan  :lol:  :lol:

pejori: Du har ju en redan!! du har ju bytt till dig en från mig ju, kommer du inte ihåg det tongue.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif tyckte väl att jag kände igen namnet... laugh.gif laugh.gif
stryker genast på listan laugh.gif laugh.gif
nilssontherese
Vad kul! rolleyes.gif jag såg sirekt att det var en sådan när jag tittade på Kristinsas hemsida! SOLKLART! TUSEN TACK! tongue.gif jag blev sååååååå lycklig! Och visst är den vacker! Doftar ljuvligt oxå! Något vår/somrigt syren/rosor eller nåt...men friskt! biggrin.gif
Om det är någon som vill ha en stickling för en liten summa?, som ni såg den är STOR! så maila mig isåfall!
Tack igen Maimiti! wub.gif
/Therese
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon