Hoppsan
26-04-2006, 09:11
Jag har förstått att den sortens jord inte är så bra. Är det bättre att köpa kogödsel då om det finns som alternativ. Eller ska man ta 3 säckar kogödsel och 2 säckar planteringsjord? Till en perennrabatt samt till pallkragar. Vi har en kökskompost som ska tömmas också. Då kan man väl tillsätta lite sånt också?
kristerh
26-04-2006, 13:03
Det blir nog bra med 3 kogödsel o 2 planteringsjord
krister
Jag kör med ren kogödsel och det fungerar utmärkt. Körde tom med ren hästgödsel till mina tomater och dee växte och frodades som bara den. Undrar om vi gödslar för försiktigt?
Gabi
Index_67
03-05-2006, 07:54
Jag gjorde den blandningen också igår och skall fylla på i ett fint land som vi grävde fram - som förra ägaren någon gång gjort , det fanns många fina växter under allt ogräs och en ram av stenar som dom säkert fått jobba hårt för att få dit - spännande ,jag tror att det är en bra blanding.
(hoppas det

)
Mia, zon 3
05-05-2006, 12:20
Pås-kogödseln funkar som jord oblandad, upplever jag. Det som kallas jord (de billiga) brukar bli väldigt kompakta pga torvhalten.
Kompostinnehållet är guld värt! Om det inte är fullt förmultnat kan du blanda det i gammal trädgårdsjord istället, så kan det multna klart på plats.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.