Full version: Pelargoner från Odla
Storåtjejen
Idag kom de efterlängtade pelargonerna, 3 Blue Wonder och 3 Mecixa Tomcat. Men på två av Tomcat fanns det som något slags sockrigt på undersidan på ett par av bladen. Är det något ofarligt eller måste jag ta kontakt med Odla för ev reklammation? De andra sticklingarna var fräscha och fina. Eller kan det måntro räcka att ta bort de drabbade bladen...? wacko.gif
inglan
Hej!
tänkte att jag skulle vänta och se om du fick något svar, min Tomcat som jag köpt (fast inte på Odla) är också sådan. Men eftersom jag inte kan hitta några smådjur av något slag så antar jag att det kan vara så på bladen. Jag har ganska många pellisar men har inte haft många hängpelargoner så det kanske är de som kan vara sådana? unsure.gif
Den växer bra och ser frisk ut i övrigt iaf! smile.gif

hälsningar Inglan
Storåtjejen
Jag såg inte heller några djur när jag pillade på det där sockriga. Och för övrigt ser de ju friska ut, så jag nöp bara bort de bladen. Förhoppningsvis ska det ju komma nya tongue.gif Det kanske är något som är vanligt på hängisar som du säger.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon