Eva-Lotta
26-04-2006, 14:42
Hej
Jag är på jakt efter krolliljor men min plantskola har inga och jag hittar heller inga till försäljning på någon trädgårdssajt. Har någon något tips?
undrar vänligen
Eva-Lotta
Hm. På Weibulls på Sveavägen i Stockholm har de lökar för 79 kr/st. Det är nog bara att fortsätta leta.
Det är konstigt att just krolliljelökar är så dyra, när dom sprider sig som attan i rabatterna. Annonsera här och på AoT ska du se det finns någon som kan avvara några lökar. Mina gick hädan förra året, eller det var nog sorken som åt upp dom.
/Åsa
jag kan nog gräva upp ett par om du vill ha
mvh zazu
Eva-Lotta
27-04-2006, 11:54
CITAT (Zazu @ 26-04-2006, 20:34)
jag kan nog gräva upp ett par om du vill ha
mvh zazu
Det var ett snällt erbjudande, men jag vill ha ganska många, så det kanske blir svårt. Men om jag inte får tag på några på annat sätt så kanske jag återkommer till dig!
Vänliga hälsningar
Eva-Lotta
Hm, botaniska trädgården här i Göteborg har en Konnäsörsklubb där man kan få tag på lite ovanliga saker, något att fundera över? Annars får du söka dig till något större växtcentra.
lilla mamma
27-04-2006, 21:43
sätt ut en annons på odla
kristerh
28-04-2006, 11:59
JAg har frecis fått o beställt från
eurobulbstora fina lökar för 10 pack kostade 35 eur, tror de tar ca 100:- för frakten.
krister
Eva-Lotta
28-04-2006, 16:31
CITAT (kristerh @ 28-04-2006, 12:59)
JAg har frecis fått o beställt från
eurobulbstora fina lökar för 10 pack kostade 35 eur, tror de tar ca 100:- för frakten.
krister
Tack för alla tips, ska kolla med eurobulb!
Eva-Lotta
Jag köpte frön från "rara växter" förra året. Gissar att de kanske har i år också.
Men frön från krollilja tar en evighet innan det är lökar som blommar. Kan du tåla dig ska jag se vad sorken lämnat i min rabatt. Hur många är många?
/Åsa
Hmm, jag behövde bara vänta i två år på mina när svärmor strödde ut frön... Jag hde för mig att det var det som var finessen med krollilja, att det går rätt fort från frö till blomma? Eller var det bara en slump att det dök upp en där hon hade sått tro?
Eva-Lotta
29-04-2006, 14:57
CITAT (Gåsis @ 28-04-2006, 22:06)
Men frön från krollilja tar en evighet innan det är lökar som blommar. Kan du tåla dig ska jag se vad sorken lämnat i min rabatt. Hur många är många?
/Åsa
15-20 stycken vore toppen!
Eva-Lotta
malin72
29-04-2006, 19:51
såg krollilje lök på ica kvantum ikväll...men en liten lök för 40 kr
själv har jag skaffat mina på en öppen trädgård fick färdiga samt lökar som hon grävde upp BILLIGT
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.