Full version: Luktärtor
Whiskuchi
...från början köpte jag bara en påse Royal Navy Dark Blue, men sen "råkade" det slinka ner en påse (Old Spice mix) när jag var i affären. Och idag föll jag för en påse Wiltshire Ripple. Var månde det sluta? Och var ska jag göra av alla? Kan man odla dem i hängamplar? (för i så fall har jag kanske plats för en sort till wub.gif )
Tänka sig att jag aldrig förr upptäckt hur underbara luktärtor är!!

Royal Navy Dark Blue:

Old Spice:

Wiltshire Ripple:

Tur att jag har massvis med toarullar
wub.gif
karjo
Jättefina!
Jag har tänkt att sätta mina i ampel, så jag hoppas verkligen att det fungerar! biggrin.gif
Whiskuchi
Någon som med säkerhet kan svara på om det funkar i ampel? wink.gif rolleyes.gif
malin72
jag gör alltid så här står det låg på påsen så blir det i ampel
står det klätter så blir det längs väggarna... smile.gif

jag älskar luktärter så lätt också sen tar man bara ärtorna och spar till nästa år och börjar om på nytt..

köper oftas med mycket doft för på kvällen är det så underbart att känna doften rolleyes.gif
Whiskuchi
He. Hehehe. Detta innebär att jag har ett jättegott skäl att köpa en låg sort också. laugh.gif tongue.gif

Man måste väl kunna så dem i växthus nu? (utan fläkt iofs men jag täcker på nätterna om det varnas för låga temperaturer)
malin72
jag har sått mina!!! men jag sätter några nu och resten direkt sår jag coh det blir snart det med och jag brukar klara mig
eller blommorna brukar göra det laugh.gif laugh.gif
catlady
Jag hoppas också på att det kan fungera i ampel. Satte alldeles för många luktärter - har 40 i en stor balkonglåda och två krukor med 10 vardera i... Men tänkte nog klippa ner flera stycken och fläta kransar nu till Beltane (keltisk Valborg - den egentliga tiden för majstång och kransar) smile.gif
CalleF
CITAT (Whiskuchi @ 26-04-2006, 20:24)
...från början köpte jag bara en påse Royal Navy Dark Blue, men sen "råkade" det slinka ner en påse (Old Spice mix) när jag var i affären. Och idag föll jag för en påse Wiltshire Ripple. Var månde det sluta? Och var ska jag göra av alla? Kan man odla dem i hängamplar? (för i så fall har jag kanske plats för en sort till wub.gif )
Tänka sig att jag aldrig förr upptäckt hur underbara luktärtor är!!

Royal Navy Dark Blue:

Old Spice:

Wiltshire Ripple:

Tur att jag har massvis med toarullar
wub.gif

Har du tagit bilderna själv?
I så fall får man låta sig imponeras av den fina blåfärgen.
AndreasBlomquist
Calle, bilderna är tagna från Impecta så Whiskuchi har inte tagit den själv men jag är säker på att hennes egna bilder senare i sommar kommer bli bra mycket finare!
Whiskuchi
Calle - nej, bilderna är från Impecta och Fröer.nu (högerklicka, välj egenskaper och kolla "adress" så ser man varifrån de kommer) smile.gif
Borde kanske skrivit i ursprungsinlägget att det var googlade bilder *skäms*
lissa
Går det med 10 i en kruka?? I så fall ska jag nog peta ner några frön till.

Pga hemort har jag dom ute sen en tid tillbaka, men dom växer inte så fort som dom brukar...men samtidigt (peppar peppar) så har jag inte sett mycket av det pergaminaktiga som jag brukar få på bladen..
Whiskuchi
Knuffar upp min gamla tråd..
fotade mina royal dark navy blue idag, de är inte lika klart blåa som på påsen, men.. jag gillar dem ändå wub.gif

nästa bild togs med blixt, färgerna stämmer bättre på första bilden

lissa
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, vad jättefina dom blev....grattis grattis wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon