HelenaF
Mina svärföräldrar har en klematis, troligen skogsklematis, som är jättefin! Den är grön och frodig och ser ut att stortrivas... men den vägrar envist att blomma. sad.gif Vad kan det vara för fel?
Den växer i ganska sandig jord vid husväggen och får morgon- och förmiddagssol. Om jag har förstått det hela rätt så brukar de inte beskära den och den brukar nog inte få någon gödning heller.
Ska den klippas, gödas, eller något annat? ohmy.gif
kerstin z5-6
1 liter hönsgödsel i utkanten av rotsystemet enligt Hannu S -sätter fart på dem, i sandjord bör man nog komplettera med flytande gödning 1g /v efter en månad
Clematis är jättehungriga saker laugh.gif
HelenaF
Tack för tipset! Jag ska vidarebefordra det till svärfar smile.gif
Alpiner i Halmstad
Gör halvmeterdjupa hål med ett spett i utkanten av rotsystemet, släpp ner lite gödning i hålen och vattna. Eftersom clematisen producerar mycket bladmassa under år, måste den få tillgång till både gödning och vatten.
Jag försöker bara förstärka det Kerstin skrivit.
M.v.h. Bernt
HelenaF
Tack för mera tips, jag skickar vidare...
Ja bladmassa är det gott om påden här klematisen, men det saknas blommor ohmy.gif Den behöver nog lite mera mat för att orka blomma också tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon