Full version: Narnia
Annkina
Funderar på att köpa Narniafilmen till min brorsdotter som fyller 10 år.

Någon som sett den? Såg att det var 11 års gräns på den. Hon har en bror på snart 8 år. Är den "hemsk"?

Har ni några andra förslag på filmer till en 10 årig flicka?
pejori
hon kan se den... smile.gif
lite mörk ibland, men den är så overklig, så det är ingen fara smile.gif smile.gif
pejori
en annan trevlig film, är den lilla kycklingen...
den är rolig...
pinhead
tycker itne det är en *barn* film dock . lite död,slagsmål spec på slutet . du bör nog titta på den själv först och bedöma . alla barn är olika alla tycker olika den som tycker filmen är ok för barn kan den andra tycka att den inte är det
Helen B
Hej,
Mina barn är 8 och 10 år och har sett den.De får inte se "vad som helst".
De gillade filmen (även jag), tyckte att den var spännande och lite läskig.
Som pinhead sa så är ju alla barn olika.
smile.gif
Det är en jättebra film i alla fall och häftigt gjord.
Rapchic
det är ju krigsscener i slutet..
tror man upskattar den mest om man läst den..
för då vet man det hemska...
men jag vet inte om hon kan se den
med tanke på att jag såg braindead i 8 års åldern
Annkina
CITAT (Helen B @ 26-04-2006, 22:09)
Hej,
Mina barn är 8 och 10 år och har sett den.De får inte se "vad som helst".
De gillade filmen (även jag), tyckte att den var spännande och lite läskig.
Som pinhead sa så är ju alla barn olika.
smile.gif
Det är en jättebra film i alla fall och häftigt gjord.

Tror att jag köper den. Har inte mycket andra förslag på presenter just nu heller.

Men lite läskigt få det ju vara när man är 8 & 10 år. De har också väldigt bra föräldrar som sitter med och tittar om det behövs.
ÅsaF
Annars är Kalle och chokladfabriken bra om de inte sett den. Enda nackdelen är att man blir sugen på choklad. rolleyes.gif
Ramoth
Ja, jag skulle nog också säga att den filmen är ok för en 10 åring, men lite mer tveksam när det gäller en 8-åring.
Men som redan sagt barn är olika och tillsammans med förälrar så tror jag den är helt ok.
Ruskigt bra film förresten smile.gif

En filmserie som marknadsförs som barnfilmer och även sälj dubbat, men som definitivt är alldelles för otäck för barn som är så unga att de inte klarar att läsa texten är filmerna om Harry Potter. UVA!
Det är synd att barn ska exploateras så mad.gif

Men Narnia ligger på en helt annan nivå smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon