noora
I helgen fick vi äntligen upp spaljéer i vardagsrummet! En hoya som varit slingad runt några korslagda bambupinnar får nu slingra sig upp runt fönstret, och över det andra fönstret hänger 4 krukor med "hjärtan på tråd" (lyktranka heter de väl egentligen?) som stått och kvidit i källarfönstret sen augusti. En av krukorna är lite gles - bara två stjälkar har överlevt - men jag har sticklingar som jag ska sätta i samma kruka när jag hinner kruka om dem. Ledsen för att bilderna är lite mörka.

MariaÖrebro
Hej noora!

Vilka smarat spaljéer! Har du gjort dem själv, eller finns de att köpa någonstans? Jag har passionfrukt och kiwano hemma som behöver bättre stöd än mina bambupinnar. En sån här spaljé borde man kunna bygga ganska lätt och anpassa precis efter hur stor man vill ha den! biggrin.gif
noora
Vi (jag och min man) byggde spaljéerna själva. Vi köpte list på bauhaus, sågade, spikade och målade smile.gif Det tog några timmar sammanlagt, men jag tycker att det var värt besväret att få dem i rätt storlek smile.gif
yenny
himla snyggt gjort tycker jag, ingen dålig idé alls!
Linda_A
CITAT (yenny @ 27-04-2006, 11:19)
himla snyggt gjort tycker jag, ingen dålig idé alls!

håller med en massa!!
LadyG
Det var snyggt, och praktiskt också smile.gif
morellen
så skulle man ju kunna hänga amplar från dem med.... (inte alls desperat för att få plats med hoyorna...)
Emma_
CITAT (MariaÖrebro @ 27-04-2006, 10:59)
Hej noora!

Vilka smarat spaljéer! Har du gjort dem själv, eller finns de att köpa någonstans? Jag har passionfrukt och kiwano hemma som behöver bättre stöd än mina bambupinnar. En sån här spaljé borde man kunna bygga ganska lätt och anpassa precis efter hur stor man vill ha den! biggrin.gif

Jisses.. snacka inte om kiwano... rolleyes.gif Min har tagit över hela fönstret och växer ut i taket nu. tongue.gif

Jag var dum nog att behålla den inne nämligen. tongue.gif Och sticks gör den!!

Men det var snygga spaljéer! wub.gif

Emma
Lotta150
Smart idé!!! smile.gif smile.gif smile.gif
MyHoyas
Noora: Tog mig friheten att fixa dina foton lite. Hoppas du inte har nåt emot det! //Christina

noora
CITAT (MyHoyas @ 27-04-2006, 21:13)
Noora: Tog mig friheten att fixa dina foton lite. Hoppas du inte har nåt emot det! //Christina

Åh, nu syns mina chiliplantor också smile.gif De är övervintrare från förra året.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon