|
kattomanen
27-04-2006, 09:48
Hej alla! Är relativt ny här i forumet och tycker det är jättetrevligt att läsa alla frågor och svar. Så jag tänkte drista mig till en liten fråga. Jag har haft mitt hus med en liten tomt i ca ett år och i sommar tänkte jag plantera en rabatt mot vägen, både som insynsskydd och naturligtvis för att det är vackert  . Tänkte grunda med ett buskage och inser att det kan kosta mig en förmögenhet eftersom sträckan som ska planteras är minst 14 meter. Funderar därför på att skicka efter plantor på nätet och har då hittat Hortogreen.com. Är det någon som har erfarenhet av dem? Mvh Kicki zon 5
Har ingen egen erfarenhet av Hortogreen.com men jag har vänner som brukar beställa därifrån varje år. Fått höra att de har snabba och välemballerade leveranser och friska fina växter.
Vi handlade därifrån förra året och ska göra det i år igen. Vi var nöjda.
Caprice
27-04-2006, 11:25
Bukar handla ifrån Hortogreen, är väldigt nöjd! Bra och livskfraftiga plantor till mkt bra priser, helt ok sortiment.... Oftast har de även 5 el 10-pack på tex häckväxter, till väldigt bra priser... De har enhetspris på deras frakt, 99:-, försök att sambeställa med någon i din närhet, så kan ni dela på frakten... Vi brukar gå ihop 3-4 pers och beställa, då blir det inte mkt i fraktkostnad...
netaave
27-04-2006, 11:32
Har också beställt därifrån och är helnöjd.
kattomanen
27-04-2006, 11:45
Hej alla! Tack då vet jag, ska prova att beställa från dem!
Kicki
Ewa smålänska höglandet
27-04-2006, 14:51
Också mycket nöjd Väntar på ett paket i dagarna
malin72
27-04-2006, 15:04
ojojoj här fanns ju tom blåregn som jag vill ha vet någon hur det är med leveranstiden???? om man ska beställa lökar mm så det inte tar för lång tid
kattomanen
27-04-2006, 15:06
Läste på hemsidan att det skulle ta ca 7-10 dagar från beställning tills att man har växterna hemma. Transport med Danzas 1-2 dagar. Inte så pjåkigt.
Kicki zon 5
malin72
27-04-2006, 15:12
ok trevligt och jag som tyckte att jag hade många blomm sidor på favoriter nu blev det en till.... men dom hade ju mycket tack för tipset
malin72
27-04-2006, 21:49
 Nu har det beställts blommor hm lite mer än tänkt men det är som vanligt längtar efter att det ska komma
kattomanen
28-04-2006, 08:10
Vad snabb du är! Hos mig ligger snön kvar och när den är borta så är det en hel del grävarbete, så jag har inte vågat beställa än. Men längtar.... suck!
Kicki zon 5
malin72
28-04-2006, 11:43
 här hos mig finns ingen snö och det gåt att komma ner i jorden men jag tänkte att det tar ju 7 till 10 dagar innan det kommer sen kan dom ju stå i några dagar det mesta jag beställde ska stå i krukor i början
Har handlat flera ggr och varit nöjd, mest rosor, stamrosor, klematis men även perenner. Billigare än många andra och transport med lastbil till dörren och bara 100 kr för det. Väntar på en ny leverans troligen i veckan. Du kan lugnt handla hos Hortogreen.
malin72
05-05-2006, 22:18
jag väntar med spänning på min leverans har gjort klart mitt nya skuggparti där det ska planteras imorrn grävs det gropar till annat hoppades att det skule komma idag håller tummarna om måndag
Ophelia
06-05-2006, 11:32
Min kompis har handlat från Hortogreen och har bara gott att säga om dem. Mycket fina växter i toppkondis óch hemkört till dörren.
malin72
09-05-2006, 07:41
hm blev lite lessen ,ringde igår för att höra när jag kan vänta mina blommor då svarade hon att inom dom närmaste veckorna....  jag beställde den 27 och ska få vänta 2 veckor till..... det var ju blandad bbeställing med tex fröer vill ju ha ner dom NU om det ska hinna bli bra som hon sa det är ju många beställningar som är gjorda så det är väl en liten nackdel att dom kör ut själva..har ju en bit att åka hit
malin72
10-05-2006, 21:27
netaave
10-05-2006, 21:36
Jag beställde och betalade den 27/4 men har ännu inte fått något.
malin72
10-05-2006, 21:39
dom kanske är på väg till dig kör kanske runt lite om vi beställde samma dag så får man ju hoppas att det kommer snart till dig med
CITAT (netaave @ 10-05-2006, 22:36) Jag beställde och betalade den 27/4 men har ännu inte fått något.  Jag har beställt från dem i flera år, men aldrig att jag har betalat i förväg. Det är ju inte helt ovanligt att något är slut. Hur får du då tillbaka dina pengar? Låter knöligt. Jag är mycket nöjd med servicen och växterna från Hortogreen. Däremot inte helt nöjd med leveransföretaget (DHL). Minnesgoda läsare minns hur de ställde ner hela tunga kartongen mitt i befintlig rabatt förra våren.  Nåja, det är ett avslutat ämne.
CITAT (Ewa L @ 11-05-2006, 08:33) Jag är mycket nöjd med servicen och växterna från Hortogreen. Däremot inte helt nöjd med leveransföretaget (DHL). Minnesgoda läsare minns hur de ställde ner hela tunga kartongen mitt i befintlig rabatt förra våren. :( Nåja, det är ett avslutat ämne. Jag tänkte faktiskt på dej när jag fick mitt paket ifjol. Chaffisen var på väg mot rabatten med blommorna i famn! Min sambo gick ut och mötte han och tog emot. Om vi inte var hemma kanske mina hade hamnat där också...Jag har för mej att jag hann ropa -nej inte däär, gå ut och möt honom! Annars är min erfarenhet av Hortogreen mkt bra!
Eftersom alla ovan skriver att de levererar med Danza kanske de har bytt speditör? Jag ringde nämligen och pratade med Tore på Hortogreen, senare ringde även Anette upp. De kunde naturligtvis inget göra, det var ju faktiskt inte deras fel, men de tyckte också att det var bedrövligt. Ifall någon undrar vad vi pratar om: Den bedrövliga historien DHL/Hortogreen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|