Full version: Torkvinda
kattomanen
Hej alla trädgårdsvänner!
Jag har ett jätteproblem sad.gif . På baksidan av mitt hus har förra ägaren byggt en stor fin altan som är inglasad, guld värd. Enda problemet är att den hamnar så otroligt nära grannen som också har sin altan åt det hållet och nära tomtgränsen. Jag har kanske 4 meter tillgodo. Har ni några tips på hur man kan plantera/bygga ett insynsskydd som inte ser helt fel ut. Har själv funderat på att placera humlestörar och rostorn i något sicksack mönster, men de skulle behöva vara nästan 2 meter höga för att fungera.

Hjälp!

Kicki zon 5
kattomanen
Ska ju inte vara rubrik torkvinda även om placeringen av den också är ett problem tongue.gif
KURT
Man skulle kunna göra klätterställningen av armeringsmatta, sedan håller jag med om att det är bra att sätta flera något förskjutna i förhållande till varandra. Det är bättre än att bara bygga en "vägg" vid tomtgränsen.

Det finns många klätterväxter man kan använda (även i zon 5). T ex Skogskaprifol eller alpklematis .
kerstin z5-6
Det finns även fina klätterrosor o Clematis du kan ha iz5:)
rosor ser du förslag på i mitt album Kanadensiska rosor tex ..William Baffin
kattomanen
Hej!
Kerstin: vilken underbart, superhäftig vinterträdgård! Jag blir alldeles grön biggrin.gif

Kurt: Klätterställning av något slag, yepp, kanske kan man göra smalare sådana av armeringsmattor och förskjuta dem lite mot varandra, hmmm. Hur fäster man dem i marken?

Kicki zon 5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon