Full version: När avhärda?
Floppy
När börjar ni avhärda?...

Själv bor jag i zon 4... Hudiksvall.... har endast full sol eller full skugga som alternativ... oftast vindstilla men det kan komma en vindpust ibland...
Har inget växthus utan jag tänkte använda mig av pallkragar som jag tänkte ställa ner dem i och lite fiberduk på
så berätta hur ni gör och när-vart-hur och *framför allt varför...som min särbo alltid säger...* laugh.gif tongue.gif
kerstin z5-6
börja ev med skuggan och många lager fiber -sen sol och färre lager -ta bort ett lager i taget, låt det gå något dygn emellan , till de är nakna dygnet runt -täck om nattfrost hotar -
Brukar ta ca en vecka -sista veckan i maj brukar jag kunna börja plantera ut det avhärdade ..
De är ljuskänsliga i början -därav inte i fullsol direkt
Vi har ju folk nära dej som redan startat -men de får svara på det -själv brukar jag kolla natt temp under några dagar innan jag sätter ut -är den på + 2-3 grader stabilt kan det vara time
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon