kerstin z5-6

har grott -sådd 04 dec -tinade fram för 1 v sen-intagen i växthus -groddar idag -flera st smile.gif
Jippikay -o
Den -som ser ut som en jättelilja, kan bli en meter hög och tål minus 40!
frö GN
malin72
den var vacker rolleyes.gif

hm måste nog köpa hus med jätte trädgård vill ha allt biggrin.gif biggrin.gif
Agneta z5-6
Väldigt vacker lilja. Tar denna också många år på sig innan blommorna kommer blink.gif
Gåsis
Du är inte klok laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Vem sår sånt?

Tror du dom har den nästa år med blink.gif

Jag har sått melanthium virginacium, den verkar oxå ganska spännande. Fast jag minns vad du sa om min camassia wink.gif

Jag vill ha ett växthus mad.gif

/Åsa
kerstin z5-6
jajamän .. den tar väl tre år till blom -o ja de har den säkert nästa år -och ja du behöver ett växthus , och nää jag är inte klok
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Maggan H
Underbar, Kerstin! Jag vill med ha allt vackert jag ser, men har insett att det går ju inte. Fast jag gör vad jag kan.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ewa zon 3
dec 04 huh.gif Har den tagit över ett år på sig att gro? Stått ute hela tiden då? och hur håller du koll på sådder som tar så lång tid på sig. Jag menar skyddar från för blött, för torrt, nyfikna skator mm mm
Väldigt vackra blad på plantan

/Ewa
kerstin z5-6
Sådde dec - värmde 4v -kylde 12 v in -värmde, men o resulatat i maj 05 -ställde ut i skugga -höll fukt bra av sig själv under sommaren - hönsnätbur för sånt .. inga katter hunder barn eller fåglar
Flyttade i höstas, okt , till tidigt tinande hörna -tog in så fort den kom fram -grodde smile.gif
Agneta z5-6
Oh, tala om tålamod........... rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif ;-)
kerstin z5-6
Sa jag att den dör efter blommning -det gör den wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
thomaswahlqvist
Intressanta liljor det där, jag köppte några olika från England men är n lite rädd och osäker på hur dom skulle ta en plöttslig frostknäpp.
Skall jag hålla dom täckta nu? En av de största är på väg upp......help
kerstin z5-6
ja jag tror det kan vara vettigt att lägger över fiberduk -de är nog lite känsliga ung som Eremurus
Ullet
Jisses så snygg! WOW! *dånar* Om du nästa sommar har några borta, uppgrävda en natt då vet du var du ska börja leta dom. wink.gif smile.gif
kerstin z5-6
laugh.gif laugh.gif laugh.gif det verkar bli sju , frågan äör om du orkar vänta 5 år på blombar lök ... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon