Full version: Nu står de ute!
catlady
Jag tröttnade på att katterna antingen åt upp eller låg på mina sådder under natten och bestämde mig för att lämna dem ute på balkongen dygnet runt. Och de ser allihop ut att trivas trots regn och rusk de senaste dagarna! wub.gif
malin72
vad har du satt ut då???
sitter och tänker jag med och tycker nog att vissa borde klara av att komma ut nu smile.gif
catlady
Jag har Roseniberis, Luktärter, Spikklubba, Zulu Aster, Blågull, Stor Vaxblomma, Ringblomma, Salvia, Aregatum och några sommarblommor som jag inte kan identifiera än. smile.gif
Carex
tre av mina fuchsior står ute dygnet runt:)
Nanna
Så de klarar sig? Tänkte nämligen skriva en tråd och höra... Jag vill ha ut mina slingerväxter bl a.
noora
Jag litar inte på vädret här riktigt än. Tullinge väderstation brukar notera bland de kallaste nattemperaturerna i Stockholmsområdet när de rabblar upp dem på morgonen i radion. Men vecka 20 är jag ledig, så då tänkte jag börja avhärda om det inte kommer några negativa väderprognoser tills dess.
catlady
De flesta av växterna på balkongen mår fortfarande bra, men kanske var jag lite snabb med Roseniberisen. Den har börjat vitna i bladen. Tåler den kanske inte den gassande solen? huh.gif
Men jag har satt så mycket i år att jag räknar med att vissa inte överlever eller blir så fina.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon