Full version: En paprika fråga...
Floppy
Satte paprika frön från en köpt paprika den 15/2...satte för första gången...alla fröna tog sig...jätte kul... tongue.gif

Nu till min fråga jag satte från en gul paprika...blir det gula paprikor då???...har aldrig satt paprika och har ingen aaaaning om hur det funkar...

Fråga nummer 2
Hur lång tid tar det ca från det att man satt frön till att man kan vänta sig en paprika...???...mina plantor är nu ca 3 dm höga...gröna och fiiina... wub.gif

Någon som sått och som har skrivit upp hur lång tid det tog för er?
rosita
Jag hade paprikor förra året, men kommer inte ihåg när jag sådde fröna som jag tog från en röd paprika. Det blev ganska snart blommor och senare paprikor som först var gröna. Jag ville ha röda, så jag fick vänta länge. wub.gif Tålamodet svek, så jag tog den första grön! laugh.gif Det är så, i alla fall vad jag vet, att först är alla paprikor gröna och sedan ändrar de färg. OM jag inte minns fel så tog det 6 veckor för paprikan att ändra färg från grön till röd. sleep.gif
Floppy
Okej...tackar för svaret...

Kanske någon annan som också har nån erfarenhet av paprikor?
Bitta98
Sådde paprikan den 1 januari och den första var klar förra veckan. Det varen Tequila, på de andra sorterna är frukterna gröna och storleksmässigt skulle de gå att skörda. Vill dock vänta lite för att se vad de blir för färg i moget tillstånd tongue.gif
Whiskuchi
Jag satte paprikor i början på mars, de har stått svalt så de är inte särskilt stora än men nu har de iaf åkt ut i växthuset (kallväxthus) och får varmt på dagarna. Förra året började jag skörda i augusti tror jag, då hade de drivits upp på fönsterbrädan och sattes i växthus i juni-juli.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon