Eva i Skåne
Jag prenumererar på två trädgårdstidningar och vill inte vara utan dem, men nu känner jag mig rent av stressad unsure.gif

I början av veckan tvingade jag mig själv till att ta mig tid att läsa AoT nr 5, packade upp nr 6 ur plasten och tänkte att den får jag läsa till helgen (som inte har börjat än, alltså) och idag kommer nr 7 i brevlådan sleep.gif
Det är ju roligast att läsa dem vid rätt säsong, men just nu känns det som jag får lägga på lager och ta till nån gång... när allt är planterat, ansat, vattnat osv osv wink.gif Och när tror ni det blir? huh.gif

Just nu känns det som jag kunde göra ett uppehåll med nån av tidningarna, men då kan man ju missa nåt intressant och
så kan man ge sig själve den på att all växtlighet omkring mig dör och själv blir jag sängliggande i en halv evighet och har ingenting roligt att läsa huh.gif

Nej, det är nog säkrast att behålla mina prenumerationer rolleyes.gif biggrin.gif
malin72
jag sparar på lager alltid kul att gå tillbaka och kolla igen....
nya ideer en gång till för man har ju glömt en del sen tidigare laugh.gif laugh.gif
Tezzla
Ja, det är samma här. Tidningarna dimper ner i brevlådan och visst är det kul att få dem men samtidigt får jag lite ångest för när ska jag hinna läsa dem? laugh.gif
Gåsis
Om jag inte hinner läsa eller tycker att någon tidning verkar ointressant (händer ibland) lägger jag den i fikarummet på jobbet och skriver varsågod.
Den brukar inte ligga kvar länge. Det blir jag oxå glad av smile.gif

/Åsa
Tezzla
CITAT (Gåsis @ 27-04-2006, 21:06)
Om jag inte hinner läsa eller tycker att någon tidning verkar ointressant (händer ibland) lägger jag den i fikarummet på jobbet och skriver varsågod.

/Åsa

Vad härligt av dig! Själv är jag en snålis som sparar alla olästa tidningar på hög! tongue.gif
Eva i Skåne
CITAT (Tezzla @ 27-04-2006, 21:15)
CITAT (Gåsis @ 27-04-2006, 21:06)

/Åsa

Vad härligt av dig! Själv är jag en snålis som sparar alla olästa tidningar på hög! tongue.gif

Ännu värre här. Jag sparar de lästa också, tänker att det blir bra att kunna gå tillbaka och leta i, men gör man det??? Inte jag i alla fall, men göra av med dem nänns jag inte sleep.gif
Ewa L
Jag har oxå två trädgårdstidningar, och upplever precis som du att jag inte hinner med just nu.
De ökar uppenbarligen frekvensen på tidningarna under odlingssäsong och så kommer de mer sällan när vi har tid (och är uthungrade) på sen höst/vinter.

Men självklart spar jag på hög, det kan ju bli regnigt och jäkligt någon dag i sommar och då behöver jag all tröst/inspiration jag kan få. tongue.gif
Storåtjejen
Jag sparar också på hög. Det är roligt att under vinterhalvåret kunna plocka fram och bli inspirerad till den kommande säsongen. tongue.gif
noora
Jag köper bara lösnummer smile.gif Jag köper en tidning när jag blir tvungen att vänta länge på pendeltåget, då hinner jag läsa det mesta i tidningen medans jag väntar och på vägen hem.
kristerh
Trädgårdstidningar bara MÅSTE jag läsa direkt eller samma dag de kommer, alla andra tidningar jag prenumererar på får ligga, vissa tidningar i min tidningshög har legat sedan i vintras ohmy.gif har en 1 m hög med tidningar jag inte hunnit läsa wink.gif
krister
frugb
Jag läser dem nog ganska snart men förstår nu (min första vår med trädgård) att de kan bli liggande...

Men jag river faktiskt ut mina favoritartiklar och sorterar in dem i en pärm med ämnen som "favoritperenner", "planteringstips", "planeringsideer", "favoritträdgårdar" etc. Stoppar in de utrivna sidorna i plastfickor (kostar knappt ngt och det blir enklare att bläddra).

Gissa om denna pärm blir läst! Allt är ju helintressant eftersom jag valt ut det bästa av det bästa! Och jag ser en röd tråd i allt jag väljer - denna röda tråd blir mitt mål med min trädgård.

Sparar resterna av tidningarna också, det är alltid kul att läsa om dem.

Trevlig trädgårdehelg!
frugb

biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Jag har tidigare prenumererat men det var inte kul alls att läsa
att det nu var dags att sätta ut plantorna i rabatten när snön
låg meterdjup.
Fanns öht inget matnyttigt för mig i dessa... utom vackra bilder,
men såna ser jag ju hur många som helst i album här på Odla smile.gif
noora
CITAT (Felix matte @ 28-04-2006, 11:59)
Jag har tidigare prenumererat men det var inte kul alls att läsa
att det nu var dags att sätta ut plantorna i rabatten när snön
låg meterdjup.

Du kanske kan spara tidningen lite och läsa den en månad senare? smile.gif
Madeleine1
Jag lägger tidningen på toaletten och läser när jag har 'tid'... rolleyes.gif Det brukar vara bra tajming att den är utläst tills nästa tidning ligger i brevlådan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon