Full version: Primula
Alpiner i Halmstad
Nya primulor slår ut varje dag. Vi har tagit några bilder.
Vilken planta är det som är ny?
Alpiner i Halmstad.

M.v.h. Bernt
Gåsis
Jag har ingen aning om vlken som är ny, men det ger en dimension till vilken ogynsamm zon här är-7. Här ser inte något ännu ut som det där, vi har snö. Men avundsjuk är jag allt.

/Åsa
kerstin z5-6
Johanna `? vackra var de alla -särskilt marginata ! smile.gif
Kajsa
Vilken välgjord och fin sida, och alla ovanliga växter. Vackra foto.
Jätteimponerad biggrin.gif " Johanna " läste jag om i en trädgårdstidning,
men tyckte mest om den silvergrå alpaurikel, men ingen aning vad som är nytt. Förra året fick jag en Primula av en odlarvän som just nu har slagit ut " Silver Lace Black " den var underbar, får lägga mig på knä i helgen och fota den.
Elisabeth P
jätteläckert wub.gif

Hade ingen aning om att det fanns så många primula.
Än mindre kan jag gissa vilken som är ny. De kan man tydligen ochså ha i stenparti, eller?

När jag tittar närmare på din sida inser jag att du har mycket som bör gå i stenparti. Någon speciell som du vill rekomendera, men som ändå är lätt att få tag på?
Jag håller på att göra iordning ett stenperti och behöver mycket tips på läckra växter.

Lisa
ewa zon 3
väldigt fina bilder, som små porträtt. Kul att se smile.gif

/Ewa
Alpiner i Halmstad
Lisa, Du kan välja och vraka. Hela vår villaträdgård är ett stenparti.
Se under växtbeskrivningar, där finns beskrivning på mycket smågodis som är lämpligt för stenpartier.
M.v.h. Bernt
Elisabeth P
Det är en underbar trädgård ni har och hemsida biggrin.gif

Där finns många vackra växter, men är de svåra att få tag på?

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon