stina
Igår fick jag mina perenner från Odla och nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med dom för jag lär inte ha någon rabatt att sätta dom i på säkert 1 1/2 månad. Hur skulle Ni göra: 1) Sätta dom i krukor och ha dom hemma på balkongen tills det är planteringsdax (för att hålla koll på vattning och frost) 2) Ta med dom ner till landet i helgen och plantera dom tillfälligt i en pallkrage och slänga fiberduk över.

Jag har köpt pioner, höstanemoner, löjtnanshjärtan. Totalt 20 plantor.

Ge mej ett råd snälla!

/Stina
titti49zon6
Jag skulle sätta dom i krukor så att jag kan hålla koll på dom wub.gif
Gjorde så förra året och skall göra så i år med-behöver inte ha så bråttom med utplanteringen och så kanske jag ångrar vart jag skall sätta dom rolleyes.gif
stina
Jag ska göra en stor ny rabatt och det kommer krävas grävande, spättande osv i massor så det lär ta tid eftersom min axel är DUM! mad.gif Jag hade bestämt mej för att inte köpa några plantor innan rabatten var klar, men det gick åt fanders.... Vill dock inte behöva stressa med rabatten så att jag som sagt pajar min axel igen.

/Stina
titti49zon6
Hurra, nu har jag just fått mitt paket från Odla med perenner och pelargoner biggrin.gif
Dom såg fina ut så nu blir det till att kruka in allt.Enda smolken i glädjebägaren är att jag inte fick Blue Wonder eftersom kvaliten på dessa var för dålig men jag fick ju tolv av tretton sorter samt 21 olika perenner så jag har att göra hela dan wub.gif
Har fö. också besvär med nacke och axlar så jag vet hur det känns
hoppas att det går bra för dig Stina och att du så småningom får till din drömrabatt/kram
kristerh
Jag skulle sätta dem i krukor, beroende på hur många det är wink.gif är det många skulle jag nog sätta dem i pallkragen.
krister
ewa zon 3
Röstar på alt 1. Jag krukade alla mina igår. Hade köpt på mig stora billiga plastkrukor så nu kom de till användning. Valde bra jord med små lecakulor så att perennerna tål att stå ett tag innan. Nu kan jag plantera när jag får tid och det är varmt och skönt ute. Har du tillgång till en gammal lagerhylla får du plats för fler på balkongen.

/Ewa smile.gif
Inga från Närke
CITAT (stina @ 28-04-2006, 09:12)
Igår fick jag mina perenner från Odla och nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med dom för jag lär inte ha någon rabatt att sätta dom i på säkert 1 1/2  månad...

Jag har köpt pioner, höstanemoner, löjtnanshjärtan. Totalt 20 plantor.

Ge mej ett råd snälla!

/Stina

Kan du inte be att få plantera ner dem i den trädgården som du får tillgång till om 1,5 månad? Då slipper du flytta dem fram och tillbaka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon