Full version: Trädgårdbelysning
RachelPT
Hej,

Jag vet inte om detta är rätt forum att posta om trädgårdsbelysning med jag tänkte ställa frågan ändå.

Är det någon som har erfarenhet av solcellsbelysning? Fungerar de på vintern när det inte finns så mycket sol? Eller är det så att de klarar sig på dagsljus?

Tack på förhand.
anilin
Solcellslampor kan inte stå ute på vintern,de klarar inte snö och kyla men under vår,sommar och höst lyser de hyfsat.
Berit
Vi har haft solcellslampor (billiga, köpta på Rusta 4 st för 99:--) ute hela vintern som har lyst, så det har funkat här iaf. smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Grannen har också sina solcellslampor (ser ut som såna som säljs billigt) ute året runt och de har stått där i några år nu och lyser fortfarande så, så känsliga verkar de inte vara
Caprice
Även jag har haft solcellslampor, av billigare modell, ute året runt... funkar utmärkt i Sthlmsområdet iaf...

Däremot lyser de inte under den mörkaste årstiden, 2 mån kanske, eftersom solen inte hinner att ladda dem....

Tänk även på att de ger ett "mysljus" i trädgården, de ersätter inte vanlig belysning..

Men jag tycker definitivt du ska köpa, det är mkt vackert... ! wub.gif
RachelPT
Tack för era svar. Det verkar som om vi kommer att satsa på solcellslampor för vi är mer ute efter "myseffekt" än "lyseffekt".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon