kerstin z5-6
27-28 maj Lördag och Söndag kl -10 -17 på Edelviks folkhögskola vid infarten till Burträsk
ett 20 tal växtutställare samt /konstnärer/hantverkare /egenföretagare inom trädgårdsgebitet
Lunch kaffe och bröd finns att köpa
Föreläsare kl 11
Lördag Kenneth Nilsson -redaktör på tidningen Allt om Trädgård och hängiven kolonilottodlare talar om sin passion för släktet Fuchsia
Söndag- Föreläsare från Nordviks trädgårdsgymnasium talar om grönsaks och växthusodling
Bland växtsortimentet finns Perenner , Rosor , prydnadsbuskar , Fuchsia, Ettåringar med mera

Mässan är ett samarr Burträsk trädgårdssällskap och Burträsk Utveckling/Vuxenskolan
Schyssta lökar kommer att finnas i en monter såklart smile.gif

Välkommna ! laugh.gif
ewa zon 3
Låter helmysigt, lite långt bara sisådär 75 mil för långt. Visst är jag gnällig rolleyes.gif

/Ewa
Caprice
Det kommer nog att bli mkt trevligt, var nyss på STA-möte där Kenneth N hade fuchsiaföredrag... väldigt bra..!

Tyvärr är det även för mig liiite långt...

Hoppas ni har tur med vädret!
kerstin z5-6
Ja det är gnäll -själv åkta jag på sta s riksmöte i göteborg o dit är det 120 mil laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
BjursBerit
En annan har ju inte långt (20-25 mil?)så nog kommer jag biggrin.gif biggrin.gif Förresten långt??Vi kommer ju till Stockholm på mässan och dit är det bara 90 mil .Kul att Kenneth kommer .

Vi ska väl ha plantbyteri i år också, eller ??

Du, jag har en 'Alabaster' till dig biggrin.gif
titti49zon6
Klart att jag kommer på Lördag biggrin.gif
Har bara ca 35 mil enkel resa 70 t.o.r,är ju nästan nästgårds wub.gif
Skall vara kartläsare åt Margith från Boden,tror att jag hittar
Blir trevligt att träffa er alla,kanske jag kan ta med några plantor
kerstin z5-6
Klart vi ska byta smile.gif
Gillan
Ja, det skulle möjlitvis vara ifall den där kvasten
som jag aldrig använde i påskas skulle fungera wub.gif

Nä, tyvärr är det alldeles för för långt. Jag tycker alla såna där
intressanta saker är för långt bort.

Jag brukar åka två "privata" långresor per år och en av dem
blir alltid till Trelleborg. Den andra brukar variera, men ända till
burträsk, näääee. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon