Filleville
Sådde Penstemon whippleanus - Chocolate Drop för drygt en månad sedan. Stod på påsen att dom skulle "ut i kylan" i två veckor vilket dom också fick. Tog in dom för knappt två veckor sedan. Och inget händer ohmy.gif

Har jag för bråttom, borde jag ha is i magen?

Helenium Helena Red fick samma behandling och dom kommer nu. (Nåja, om man tittar väldigt, väldigt noga, med näsan ner i jorden kan man skönja nåt litet skönt grönt) smile.gif

Hur länge ska jag ha is i magen? Annars vilka åtgärder bör jag vidta för att få fart på det hela? huh.gif

Dom bor under lysrör (TLD nånting, ej 840 men det är 36w i alla fall. Det är ca 13-18grader i rummet) Försöker så gott jag kan att göra rätt. smile.gif smile.gif
Zazu
http://www.alltomtradgard.se/gardeninglist...rder=alfa§ion=P
penstemon tar väl ett tag på sig att gro? wink.gif

mvh zazu
kerstin z5-6
ja och 2v är alldeles för kort tid vad som än ska kylas -5v är minimitid, -penstemon brukar variera mellan 6-12 v
Whippleanus brukar jag ha ute 6v -pröva kyl i kallt kylskåp smile.gif
Filleville
Tack Kerstin smile.gif smile.gif

Läste vad som stod på påsen och gjorde därefter. Nu åker dom in i kylen ett tag till!

Vilken klippa du är förresten!! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon