Full version: Jag har en dröm...
Ulrik
...om det perfekta växthuset!

Jag är lite, hmm...nåja, ganska "fet-på" att bygga mitt eget växthus.
Varför? Jag hittar inget som passar min stil / plånbok.
Dvs, billigt e bra som tusan, alla som jag vill ha (som går att köpa färdiga) kostar runt 100 papp...då snackar jag ifs lite viktorianskt stuk, murat grund, tingeltangel (snickarglädje kallas det visst biggrin.gif ) osv. Det blir som lite dyrt.... sad.gif

Hur som, nu har jag en granne som jobbar som nån slags fastighetsskötare och där på hanses jobb ska dom ta och riva ett gammalt (nåja, inte så tok-gammalt) växthus, byggt av stål-profiler och kanalplast. Jag har således tingat en skrälldus med kanalplast-skivor och tänkte bygga min stomme utav träreglar.

Jag kanske måste knåpa ihop en liten skiss att visa herrskapet. Återkommer i ämnet...

/Ulrik - norr om Uppsala (zon3-4)
AndreasBlomquist
Spännande. Lycka till och jag hoppas på många bilder och information om byggets fortskridande!
hjalmarborgen
Spännande projekt! Har själv varit inna på samma tanke . men ännu ej kommit mig för.

Ser fram emot dina framsteg.

LYCKA TILL!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon