Vi har varje vår paddor i källaren, ibland riktigt tidigt, innan snön smält bort. Hur kommer dom in? Via avloppet eller? Dom gör ju ingen skada, jag är mest rädd att råka kiva på någon och kastar ut dom om det är väder. Är snön kvar så får dom vara kvar inne
zaaritha
28-04-2006, 22:21
Vet ej! Vi har paddor i jordkällaren o det är jag tacksam för--speciellt denna vår, m alla gråsuggor, tusenfotingar o nå´n skalbagge jag ej känner igen! Brrrr...........
Ophelia
29-04-2006, 19:26
Spännande
De har ju en tendens att försvinna mer och mer. Ganska söta fulingar. De har säkert kommit in genom avlopp och dörr som varit öppen, Vad är det för padda?
De kommer in via brunnar och dyligt, har själv haft ett par påhälsningar när jag bodde på landet. Helt plötsligt var det något som lät ytterst konstigt och plafsade omkring på golvet. Lite skrämmande om man råkar komma ner i källaren en mörk kväll..men de är ju för goa .
zaaritha
29-04-2006, 20:57
Jadu; sort? Var kollar man det? Jag har bara accepterat att här finns paddor--men sort? Jag gillar dem--för man kan ta upp dem i handen o de sitter still! De verkar rentav nyfiken på--vad man är för varelse!......
Ophelia
30-04-2006, 09:50
CITAT (zaaritha @ 29-04-2006, 21:57)
Jadu; sort? Var kollar man det? Jag har bara accepterat att här finns paddor--men sort? Jag gillar dem--för man kan ta upp dem i handen o de sitter still! De verkar rentav nyfiken på--vad man är för varelse!......
Om du är intresserad av vad du har för paddbesök så kan du titta i länken jag kopierat till ovan.
pejori
30-04-2006, 10:05
paddor rensar rätt så bra.... hade jag det, hade dom fått vara kvar hos mej.
Limeblossom
30-04-2006, 17:54
Hmm... tycker inte att mina besökare liknar varken paddorna eller grodorna på länken. Får kolla nogrannare nästa gång det dyker upp någon. Kanske är det en helt vanlig groda, fast något uttorkad. Men jag tycker dom ser paddiga ut.
Gossen Ruda
01-05-2006, 15:34
Kan du inte bestämma dina besökare med hjälp av dom bilderna så är det fullständigt normalt, sämre bilder får man nog leta efter. Om din "padda" inte hoppar utan går är det en padda och så fall förmodligen Vanlig padda.
Limeblossom
10-05-2006, 20:07
Ja, jag kom också fram till att det måste vara en vanlig padda när jag läst lite mera info om dom. För hoppar, det gör dom inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.