Full version: Paddor i källaren.
Limeblossom
Vi har varje vår paddor i källaren, ibland riktigt tidigt, innan snön smält bort. Hur kommer dom in? Via avloppet eller?
Dom gör ju ingen skada, jag är mest rädd att råka kiva på någon och kastar ut dom om det är väder. Är snön kvar så får dom vara kvar inne biggrin.gif
zaaritha
Vet ej! Vi har paddor i jordkällaren o det är jag tacksam för--speciellt
denna vår, m alla gråsuggor, tusenfotingar o nå´n skalbagge jag
ej känner igen!
Brrrr........... wacko.gif
Ophelia
Spännande smile.gif smile.gif

De har ju en tendens att försvinna mer och mer. Ganska söta fulingar. De har säkert kommit in genom avlopp och dörr som varit öppen, Vad är det för padda?

http://www.snf.se/verksamhet/djur-natur/fa...dor-paddor.htm#
jenny-bodin
De kommer in via brunnar och dyligt, har själv haft ett par påhälsningar när jag bodde på landet. Helt plötsligt var det något som lät ytterst konstigt och plafsade omkring på golvet. Lite skrämmande om man råkar komma ner i källaren en mörk kväll..men de är ju för goa wub.gif .
zaaritha
Jadu; sort? Var kollar man det? Jag har bara accepterat att här finns paddor--men sort? Jag gillar dem--för man kan ta upp dem i handen o de sitter still! De verkar rentav nyfiken på--vad man är för varelse!...... blink.gif
Ophelia
CITAT (zaaritha @ 29-04-2006, 21:57)
Jadu; sort? Var kollar man det? Jag har bara accepterat att här finns paddor--men sort? Jag gillar dem--för man kan ta upp dem i handen o de sitter still! De verkar rentav nyfiken på--vad man är för varelse!...... blink.gif

Om du är intresserad av vad du har för paddbesök så kan du titta i länken jag kopierat till ovan.
pejori
paddor rensar rätt så bra.... smile.gif
hade jag det, hade dom fått vara kvar hos mej. smile.gif wub.gif
Limeblossom
Hmm... tycker inte att mina besökare liknar varken paddorna eller grodorna på länken. Får kolla nogrannare nästa gång det dyker upp någon. Kanske är det en helt vanlig groda, fast något uttorkad. biggrin.gif
Men jag tycker dom ser paddiga ut.
Gossen Ruda
Kan du inte bestämma dina besökare med hjälp av dom bilderna så är det fullständigt normalt, sämre bilder får man nog leta efter. Om din "padda" inte hoppar utan går är det en padda och så fall förmodligen Vanlig padda.
Limeblossom
Ja, jag kom också fram till att det måste vara en vanlig padda när jag läst lite mera info om dom. För hoppar, det gör dom inte. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon